تهران- ایرنا- علی القحوم یكی از فرماندهان جنبش انصار الله گفت: توطئه خطرناك داعش با هدف تكرار سناریوی عراق در یمن توسط جنبش انصار الله خنثی شد.

بگزارش روزنامه كویتی' السیاسه ' ، علی القحوم افزود: هزاران تروریست خارجی عضو القاعده و داعش طی مدت گذشته وارد دو منطقه دماج وكتاف در استان صعده وحوث در استان عمران واستان مارب شدند ونیروهای جنبش انصارالله پس از درگیری با آنها شمار زیادی از آنها را از مناطق كتاف، دماج ، حوث ، عمران و ارحب عقب راندند اما هنوز شمار كمی از تروریست ها در مناطق جنوبی استان ابین متمركز هستند.

القحوم در مصاحبه با روزنامه 'السیاسه' چاپ كویت افزود: تروریست ها از كشورهای زیادی با هدف اجرای نقشه های خارجی ،تجزیه كشور و وارد كردن آن به گردونه جنگ داخلی وطایفه ای وارد یمن شده بودند كه تمامی نقشه های آنها با شكست مواجه شد.

وی تاكید كرد: تروریست ها با تسهیلات دولتی ورسمی تحت نظارت 'علی محسن الاحمر' مشاور دفاعی- امنیتی عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری یمن كه اردوگاههای آموزشی وسربازگیری در اختیار آنها بود وارد یمن شدند.

وی با تاكید بر ضرورت اقدام مقامات یمنی به كوچاندن سریع همه خارجی ها با تابعیت های مختلف از كشور، خواستار حمایت نكردن علی محسن الاحمر و دیگر مقامات یمنی از تروریست ها و ندادن اطلاعات به آنها كه مقدمه كشتار یمنی ها را فراهم می كند، شد.

القحوم افزود: تروریست های داعشی از طریق فرودگاههای كشور وارد خاك یمن شده بودند ونمایندگان علی محسن الاحمر ودیگر فرماندهان حزب اصلاح به استقبال آنها رفته بودند اما پس از كشف سلاح از آنها در فرودگاهها برای ورود به یمن راهی جز از طریق صحرا و راههای دریایی نداشتند با این حال برخی مقامات رسمی ونیروهای سیاسی تا كنون در حمایت از تروریست های داعش دست دارند.

'احمد المجیدی' استاندار لحج اعلام كرد مقامات محلی بیش از 300 دانشجوی خارجی از مجموع 400 دانشجوی خارجی دارای تابعیت مصری، تونسی ، الجزائری، مغربی ، لیبیایی، آمریكایی ، فرانسوی وآسیایی در حال تحصیل در مركز سلفی فیوش را از كشور اخراج كردند .

'جنبش انصار الله' در 21 سپتامبر( شهریور) گذشته كنترل 'صنعا' پایتخت یمن را به دست گرفته و دایره نفوذ خود را در دیگر شهرهای این كشور گسترش داد، به طوری كه رییس جمهوری یمن مجبور به اجرای تغییراتی در برخی وزارتخانه ها شد.

جنبش حوثی ها كه قدرتمندترین جریان سیاسی یمن است، در تابستان گذشته با برپایی تظاهرات گسترده و مسالمت آمیز، خواستار اجرای اصلاحات سیاسی، مدنی و اقتصادی در این كشور شد. حامیان این جنبش موفق شدند، دولت این كشور را وادار به استعفا كنند.

به دنبال برگزاری مذاكرات میان مخالفان و حكومت یمن و امضای توافقنامه تقسیم قدرت در مهرماه، كابینه جدید این كشور در اواسط آبان ماه با 36 عضو از سوی 'خالد بحاح' نخست وزیر جدید، معرفی شد.

فعالیت القاعده در یمن به جدی ترین چالش امنیتی برای این كشور تبدیل شده، به طوری كه در سال های اخیر تمركز امور امنیتی در یمن بر مقابله جدی با القاعده در این كشور بوده كه خطر جدی برای ثبات یمن محسوب می شود.

خاورم** 1453**1856