اسلام آباد - ايرنا - 'فدراسيون بين المللي خبرنگاران' با اشاره به كشته شدن 14 نفر از اصحاب رسانه در پاكستان در سال 2014، در گزارشي كه در آخرين روز از سال جاري ميلادي منتشر كرد، اين كشور را ناامن ترين و خطرناك ترين كشور براي خبرنگاران در اين سال دانست.

براساس گزارش اين فدراسيون بين المللي مستقر در بروكسل، درسال 2014، در مجموع 118 نفر از اصحاب رسانه در مناطق مختلف جهان براثر قتل هاي هدفمند، انفجار بمب و يا تيراندزي مستقيم جان خود را از دست دادند و اين رقم در مقايسه با سال 2013، 13 نفر افزايش داشت.

براساس اين گزارش، بعد از پاكستان، سوريه در رتبه دوم خطرناك ترين كشورهاي هاي جهان براي خبرنگاران در سال 2014 قرار دارد. در اين سال 12 نفر از اصحاب رسانه در سوريه، ازجمله 'مايا ناصر' خبرنگار شبكه 'پرس تي وي' ايران، كشته شدند.

در سالي جاري ميلادي كه واپسين ساعت هاي آن در حال سپري شدن است، 9 خبرنگار در ناآرامي هاي افغانستانستان، 9 خبرنگار در فلسطين، هشت خبرنگار در عراق و هشت خبرنگار هم در حوادث اوكراين كشته شدند.

در ميان خبرنگاراني كه در سال 2014 كشته شدند، دو خبرنگار آمريكايي به نام 'جميز فولي' و 'استيون استالوف' هم بودند كه از سوي تروريست هاي 'داعش' سر بريده شدند.

گزارش فدراسيون بين المللي خبرنگارن مستقر در بروكسل كه يكي از بزرگترين نهادهاي فعال در حمايت از حقوق اصحاب رسانه در سطح بين المللي محسوب مي شود، حاكي است كه آمار و ارقام نشان مي دهد تهديدها و خطرات عليه خبرنگاران در جهان رو به افزايش است.

اول **آساق*4**