تهران - ايرنا - فرهنگسراي نياوران شنبه 13دي ماه جاري ميزبان رستيال پيانوي فريدون ناصحي آهنگساز و نوازنده پيانو خواهد بود.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگي ايرنا فريدون ناصحي كه سابقه اجراهاي موفقي را در اين فرهنگسرا داشته قرار است در اين كنسرت آثاري از بزرگان موسيقي كلاسيك جهان را براي علاقمندان اجرا كند .

به گزارش روابط عمومي فرهنگسراي نياوران، فريدون ناصحي فرزند حسين ناصحي آهنگساز شهير ايراني در سال 1354 موفق به اخذ بورسيه جهت ادامه تحصيلات خود در كشور آلمان شد . وي بعد از اتمام دوره تحصيلاتش در رشته سوليستي پيانو و اجراي چندين رسيتال پيانو در اين كشور و اتريش به ايران بازگشت و چندين اجرا در تالار وحدت ، فرهنگسراي نياوران و... برگزار كرد. ناصحي همچنين سابقه همكاري با موسيقيدانان شهيري همچون ايرج صهبائي،نادر مشايخي،اميل خاچاتوريان و ... را دركارنامه هنري خود دارد.

آثاري كه ناصحي بنا دارد در اين كنسرت اجرا كند شامل اولين قطعه موتسارت با تنظيم اگوست هورست ، چهار اتود از مجموعه 24 اتود شوپن ،فرانتس شوبرت قطعه اي با نام مومنت موزيكا و مفيستو از فرانتس ليست بوده كه قطعه آخر براساس يك اپيزود از داستان فائست است.

رسيتال پيانو كلاسيك فريدون ناصحي در تاريخ13 دي ماه ساعت 21 در سالن خليج فارس فرهنگسراي نياوران برگزار مي شود و علاقمندان جهت تهيه بليط مي توانند با شماره هاي 09123793895و 22803631 تماس حاصل كرده و يا به سايت ايران كنسرت مراجعه كنند.



** آلبوم موسيقي چه مي شد

آلبوم موسيقي «چه مي شد» در فضاي موسيقي ايراني، با تركيبي از تصانيف قديمي و جديد، با صداي هاتف شرار خواننده جوان نابينا از سوي مؤسسه آواي همنواز، روانه بازار شد.

آلبوم«چه مي شد» با رويكردي به تصانيف گذشته و نحوه تنظيم آثاري كه در طول دهه هاي سي و چهل توسط بزرگان موسيقي ايران توليد شده بودند و وفاداري به فضاي اصيل آن تصانيف توليد شده است.

اين آلبوم، نخستين مجموعه موسيقايي اين هنرمند است ، تصانيف آلبوم در مايه دشتي و بيات اصفهان شامل سه تصنيف قديمي از ساخته هاي زنده يادان مجيد وفادار و مهندس همايون خرم تنظيم شده است.

تصنيف هاي«گلنار» و «خنده عاشق» از ساخته هاي زنده ياد مجيد وفادار با كلامي از زنده ياد كريم فكور و تصنيف«چه مي شد» از ساخته هاي زنده ياد مهندس همايون خرم با كلامي از زنده ياد تورج نگهبان تصنيف هاي قديمي هستند كه با تنظيم استاد محمود رضايي، از موسيقيدان هاي بنام جامعه نابينايان با رويكرد وفاداري به فضاي اصلي آن آثار اجرا و ضبط شده اند.

در كنار اين تصنيف ها، دو تصنيف «قرار بود» با كلامي از حامد عسگري و «حالمان بد نيست» با كلامي از حميدرضا رجايي از ساخته هاي هاتف شرار آهنگ هاي اين آلبوم را تشكيل مي دهند.

قطعه آوازي در مايه بيات اصفهان با سنتور اميرحسين رئوفي بر روي شعري از حميدرضا رجايي تنها قطعه ساز و آواز اين آلبوم است.



**ماني رهنما در تالار وحدت بروي صحنه مي رود

كنسرت ' ماني رهنما ' خواننده و آهنگساز موسيقي پاپ طي دو روز در تالار وحدت برگزار مي شود.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل بنياد رودكي ، ماني رهنما بعد از اجراي موفقي كه با داريوش تقي پور در تالار وحدت داشت اين بار كنسرت ديگري را با رضا تاجبخش نوازنده پيانو و آهنگساز در تالار وحدت برگزار مي كند.

اين كنسرت به نوعي متشكل از قطعه هاي پيانويي و ملودي هاي پرطرفداري است كه تاكنون از وي منتشر شده است و به نوعي مي توان گفت آهنگ هاي مورد علاقه مردم هستند.

كنسرت ' ماني رهنما ' 13 و 14 دي ماه ، ساعت 21:30 در تالار وحدت برگزار مي شود و علاقمندان جهت تهيه بليت مي توانند به سايت ايران كنسرت مراجعه كنند.

فراهنگ**9252 ** 1569