ساری- ایرنا- رییس هیات تكواندو مازندران، از صعود 12 پله ای ' فرزان عاشورازاده' تكواندوكار ملی پوش این استان در رنكینك المپیكی فدراسیون جهانی تكواندو خبر داد.

'فیض اله نفجم ' شامگاه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: رنكینگ المپیكی فدراسیون جهانی تكواندو در پایان سال 2014 میلادی اعلام شد و 'فرزان عاشورزاده' تكواندو كار وزن 58- كیلوگرم مازندرانی عضو تیم ملی ایران به رتبه نخست وزن اول المپیكی رسید.

وی افزود: سایت رسمی فدراسیون جهانی تكواندو رده‌بندی تكواندوكاران المپیكی در ماه دسامبر را اعلام كرد و تكواندوكاران ملی پوش مازندرانی ایران با كسب 80 امتیاز و 12 پله صعود با مجموع 20/221 امتیاز رنكینگ خود را بهبود بخشید.

رییس هیات تكواندو مازندران، تصریح كرد: عاشورزاده درحالی به این مهم جهانی دست پیدا می كند كه هم اكنون فقط حدود 18 سال سن دارد و می تواند در سال های آینده به افتخارات بین المللی خود برای تیم ملی ارتقاء ببخشد.

نفجم اضافه كرد:‌ این تكواندوكار مازندرانی دارای قابلیت های بالایی است كه خوشبختانه توانسته در یكسال گذشته در مسابقات مهم جهانی وآسیایی به همراه تیم ملی بزرگسالان به خوبی به نمایش بگذارد.

'فرزان عاشورزاده' فلاح متولد ششم آذر 1375 در شهرستان سلمانشهر در غرب مازندران است.

این تكواندوكارملی پوش مازندرانی طلای بازی های آسیایی2014 و طلای دو مرحله گرندپریكس منچستر و مكزیك و نقره گرندپریكس قزاقستان در سال 2014 را در كارنامه دارد.

او در گرندپریكس مكزیك همه حریفان قدرتمند و نامدار خود را با اختلاف 12 امتیاز و قبل از پایان مسابقه برد.

عاشورزاده، در مسابقات تكواندو بازی‌های آسیایی 2014 با شكست حریفانی از اردن، تایلند، چین، و چین تایپه راهی فینال شد و در فینال با شكست تكواندوكار قزاقستان به نشان طلا دست پیدا كرد.ك/3

7327/608