تهران- ایرنا- شاهدان عینی گفتند: انفجار تروریستی شدید چند لحظه قبل چندین محله صنعا پایتخت یمن را لرزاند وصدای مهیبی آن تا شعاع چند كیلومتری شنیده می شد.

به گزارش پایگاه خبری' یمن پرس' شاهدان عینی افزودند: دود غلیظ ناشی از انفجار از منطقه اطراف خیابان شانزدهم صنعا مشاهده شد.

منابع آگاه به 'یمن پرس' گفتند این انفجار بر اثر منفجر شدن خودروی بمب گذاری شده در مقابل مقر جنبش انصار الله جنب مدرسه صلاح الدین در خیابان شانزدهم صنعا شده رخ داده است.

هنوز آمار دقیقی از شمار شهدا وزخمی های احتمالی حادثه تروریستی گزارش نشده است.

یمن در حال حاضر با چالش های جنبش جدایی طلب جنوب و فعالیت شبكه تروریستی 'القاعده' مواجه است.

جنبش انصارالله كه قدرتمندترین جریان سیاسی یمن است، در تابستان گذشته با برپایی تظاهرات گسترده و مسالمت آمیز، خواستار اجرای اصلاحات سیاسی، مدنی و اقتصادی در این كشور شد. حامیان این جنبش موفق شدند، دولت این كشور را وادار به استعفا كنند.

به دنبال برگزاری مذاكرات میان مخالفان و حكومت یمن و امضای توافقنامه تقسیم قدرت در مهر ماه گذشته، كابینه جدید این كشور در اواسط آبان ماه با 36 عضو از سوی 'خالد بحاح' نخست وزیر، معرفی شد.

جنبش انصار الله در 21 سپتامبر(30 شهریور) گذشته كنترل صنعا را به دست گرفت و دایره نفوذ خود را در دیگر شهرهای این كشور گسترش داده است.

فعالیت تروریست های القاعده در یمن به جدی ترین چالش امنیتی برای این كشور تبدیل شده، به طوری كه در سال های اخیر تمركز امور امنیتی در یمن بر مقابله جدی با القاعده در این كشور بوده كه خطر جدی برای ثبات یمن محسوب می شود.

در این میان مبارزان انصار الله به صورت جدی به مقابله با القاعده پرداخته و تاكنون شكست های سنگینی به آن ها وارد كرده است.

خاورم** 1453**1566