'سيدهادي خازني' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، به بازديد چند روز اخير مديرعامل شركت مادر تخصصي فرودگاه هاي كشور از اين فرودگاه اشاره كرد و افزود : دراين بازديد جابه جايي شبكه گاز در مسيرباند بتني، تملك زمين، ساخت ترمينال جديد، تجميع ساختمان هاي اداري و ساختمان تكنيكال بلاك كه جزو مشكلات زيرساختي آن براي بين المللي شدن فرودگاه است، مطرح شد.
وي انجام چنين اقداماتي جزو طرح هاي مصوب سفرهاي استاني دولت گذشته دانست و ادامه داد: بنا به تاكيد مديرعامل شركت مادرتخصصي فرودگاه هاي كشور قرار شد اين موانع به زودي برطرف شود.
رييس فرودگاه رامسر ابرازاميدواري كرد كه با نشستي قراراست به زودي در دفتركار مديرعامل شركت مادرتخصصي فرودگاه هاي كشور با حضور مديركل فرودگاه هاي مازندران برگزارشود اين مشكل برطرف و شاهد بين المللي شدن اين فرودگاه دراين منطقه گردشگرپذير باشيم .
براساس آمارمنابع رسمي ، براي رفع موانع بين المللي شدن فرودگاه رامسر ، حدود 500 ميليارد ريال اعتبارمورد نياز است و تاكنون نيز براي انجام عمليات اجرايي اين طرح حدود هزار ميليارد ريال اعتبارهزينه شده كه بيشتر آن صرف ساخت باند بتني فرودگاه شده است.
توسعه باند فرودگاه رامسر با هدف بين المللي شدن آن از طرح هاي مصوب دولت گذشته بود كه طبق وعده مسوولان وقت قرار بود در دهه فجر سال 91 به بهره برداري برسد.
اختصاص 40 هكتار زمين براي ساخت دستگاه كمك ناوبري و سالن ترانزيت از ديگر مشخصات اين طرح بوده است.
فرودگاه رامسر در سال 1331 جهت انجام پروازهاي تشريفاتي احداث شد، ولي پس از پيروزي انقلاب اسلامي و با توسعه اين فرودگاه، سيل عظيمي از زائران از اين مكان به مشهد مقدس يا بالعكس جابه جا مي شوند.
هم اكنون پراواز هفتگي درمسير تهران - رامسر - مشهد و بر عكس از فرودگاه رامسر برقرار است. غرب مازندران داراي دو فرودگاه يكي در رامسر و ديگري در نوشهراست.ك/3
624/1535/608
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷
نوشهر -ايرنا - رييس فرودگاه رامسر گفت كه برخي از مشكلات زيرساختي اين فرودگاه كه مانع از بين المللي شدن آن است، به زودي با حضور مديرعامل شركت مادرتخصصي فرودگاه هاي كشور مورد بررسي قرار گرفته و راهكارهاي اساسي براي حل آن ارائه مي شود.