كرمانشاه - ايرنا - بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون گفت: هنر تئاتر به لحاظ انديشه اي و حس، تاثيرگذاري بسياري بر مخاطب دارد زيرا به طور مستقيم حرف خود را به مخاطب القا مي كند.

كوروش زارعي روز چهارشنبه در حاشيه برگزاري يازدهمين جشنواره سراسري تئاتر بسيج در كرمانشاه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: در جوامع پيشرفته لزوم توجه به تئاتر به عنوان هنري زنده، پويا و اثربخش مورد تاكيد است چرا كه تئاتر مخاطب را هم آني و هم در طول زمان با موضوعات مطرح شده، درگير مي كند.

زارعي اظهار داشت: در چنين كشورهايي دولت حمايتگر اصلي گروه هاي تئاتر است.

وي با بيان اين كه سالهاست در زمينه تئاتر كشور اتفاق قابل توجهي نيفتاده است، اظهار داشت: هنرمند تئاتر نمي تواند تئاتر را به عنوان شغل خود در نظر بگيرد و از آن درآمدي داشته باشد و اين خود اوست كه بايد براي يافتن حمايت كننده مالي اقدام كند.

اين بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون افزود: حدود يك سال است كه هنرمندان تئاتر آنگونه كه بايد و شايد بر روي صحنه حاضر نشده اند بنابراين براي اين كه كمبودها و مشكلات اين هنرمندان تا حدي حل شود بايد در بودجه سال آينده فكري اساسي براي هنر تئاتر كشور صورت گيرد.

اين كارشناس هنرهاي نمايشي اظهار داشت: از آنجا كه تئاتر تاثيرگذاري فكري و فرهنگي خوبي را به همراه دارد، دولت بايد براي توسعه كمي و كيفي سالن هاي اجراي تئاتر تلاش كند.

وي با اشاره به برگزاري جشنواره هايي چون جشنواره سراسري تئاتر بسيج، اين جشنواره ها را نويد بخش توسعه تئاتر در كشور عنوان كرد و گفت: جشنواره تئاتر بسيج حركت نوپايي است اما توانسته در چند سال اخير اتفاقات خوبي را در حوزه تئاتر به وجود آورد.

اين بازيگر سريال حضرت يوسف (ع) افزود: بسيج با اهدافي كه براي چنين جشنواره هايي تبيين كرده سعي دارد به تربيت نيروهاي هنرمند بسيجي و ارتقاي فرهنگ روي آوري به تئاتر بپردازد بنابراين نيازمند حمايت و توجه بيشتري است تا به اهداف مورد نظر خود بهتر دست يابد.

زارعي با اشاره به برگزاري جشنواره سراسري تئاتر بسيج در استان كرمانشاه، ميزباني اين استان را براي اين جشنواره مايه خرسندي دانست و با بيان اين كه كرمانشاه دين خود را به انقلاب و در زمان جنگ ادا كرده است، ابراز اميدواري كرد: اين جشنواره بتواند بازتاب هاي خوب فرهنگي را در اين استان به همراه داشته باشد.

كوروش زارعي بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون، در سريال هاي حضرت يوسف، مختارنامه و سينمايي روز رستاخيز ايفاي نقش كرده است.

جشنواره سراسري تئاتر بسيج از15 تا 18 دي ماه با حضور270 هنرمند و 23 گروه نمايشي در استان كرمانشاه در حال برگزاري است.

7449/567/ 684