تهران - ایرنا - مدیر گروه نیرو و تاسیسات شركت تام ایران‌خودرو گفت: با ابلاغ پروژه طراحی، تامین و اجرای تصفیه خانه واحدهای فولادسازی و احیای شركت فولاد سیرجان ایرانیان تعداد پروژه های در دست تام در حوزه نیرو و تاسیسات در یك سال اخیر(از كارفرمایان غیر خودرویی) به شش مورد رسیده است.

به گزارش ایرنا از ایكوپرس، مهرداد الموتی افزود: تام پروژه‌های توسعه پست نیروگاهی 400 كیلوولت شیروان و پست برق 400.132كیلوولت جاجرم را در دست انجام دارد و پروژه‌های پست برق 400.33 فولاد بردسیر و پست 132.20 اسكان (مسكن مهر گلبهار مشهد) را به انجام رسانده است.

وی، با بیان اینكه نیاز روزافزون كشور به شبكه برق صنعتی و لزوم صرفه‌ جویی در آب مصرفی صنایع از جمله عاملی است كه اهمیت این حوزه‌ها را بیش از پیش مشخص كرده است، گفت: یك تصفیه‌خانه می‌تواند تا 90 درصد از آب دریافتی را بازیافت كرده و به شبكه صنعتی برگرداند كه با توجه به صنایع آب‌بر مانند پتروشیمی و فولاد این موضوع اهمیت چشمگیری دارد. از همین رو شركت‌ تام به عنوان یكی از مسوولیت‌های اجتماعی خود به حوزه توسعه ظرفیت برق در كشور و ایجاد تصفیه‌خانه برای پرژه‌های صنعتی اقدام كرده است.

یادآوری می شود، شركت‌های پیمانكاری داخلی با توجه به نیاز كشور در حوزه آب و برق و كمبود منابع در این عرصه، پروژه‌های متعددی در راستای استفاده بهینه از منابع آب و تامین برق صنایع در چند سال اخیر به صورت جدی تعریف كرده‌ و به طراحی، تامین و اجرای پروژ‌ه‌های آبی و برقی روی آورده اند كه نمونه بارز آن، توسعه پست‌های برق و ایجاد تصفیه‌خانه‌های صنعتی است.

اقتصام(1) 1574**1558