مريوان - سنندج - ايرنا - رييس اداره آموزش و پرورش شهرستان مريوان گفت: وجود شوراهاي آموزشي در پيشبرد اهداف و توسعه آموزش و پرورش نقش انكار ناپذيري دارد.

به گزارش ايرنا، عبدالحميد فرجي شامگاه چهارشنبه در جلسه هماهنگي برنامه هاي هفته شوراهاي آموزش و پرورش در مريوان گفت: وجود مشاركت هاي مردمي و قانون تشكيل شوراهاي آموزش و پرورش، از بارزترين اقداماتي است كه در طول چندين سال اخير در حوزه آموزشي در دستگاه آموزش و پرورش به قوت خود همچنان به كار خود ادامه مي دهد.

او با يادآوري و تشريح برنامه هاي هفته شوراها گفت: مسائل آموزش و پرورش گاها در ابعاد مختلفي نياز به تعامل و همفكري دارند كه يكي از بازوان توانمند در اين خصوص، وجود مردم و مشاركت هاي شوراهاي منتخب است.

وي تصريح كرد: نهادينه كردن مشورت و خرد جمعي براي تصميم گيري در امورات زندگي و جامعه باعث رفع بسياري از مشكلات و ناملايمات زندگي افراد مي شود و اين مهم نيز بايد در كودكان و بين دانش آموزان گسترش و جزو برنامه هاي آموزشي سطح مدارس باشد.

رئيس آموزش و پرورش شهرستان مريوان افزود: هدف از تشكيل شوراهاي آموزش و پرورش تحقق مشاركت و نظارت مردم در امورات آموزشي و بهره گيري از منابع و امكانات، جهت تاسيس، توسعه و تجهيز فضاهاي آموزش و پرورش و تسهيل در فعاليت هاي اين دستگاه آموزشي است.

فرجي خاطر نشان كرد: به مناسبت هفته شوراهاي آموزش و پرورش برنامه هاي متنوع آموزشي و فرهنگي بسياري در سطح مدارس و فضاهاي آمزشي در نظر گرفته شده است تا با دعوت از والدين دانش آموزان و تشريح وظايف شوراها به نوعي به نهادينه كردن اين موضوع سرعت بيشتري دهيم.

او در ادامه با اشاره به ماده 4 قانون وظايف شوراهاي آموزش و پرورش در دستگاه فرهنگي آموزش و پرورش افزود: تصويب ضوابط مربوط به تعيين هزينه هاي سرانه دانش آموزان در مناطق محروم و دور افتاده از محل بودجه هاي دولتي براي توسعه كمي و كيفي آموزش امري لازم و ضروري است.

مريوان در 130 كيلومتري غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.ك/2

7451/533