آبادان- ايرنا-رئيس اداره شيلات و آبزيان آبادان از فعاليت 10 هزار نفر به صورت مستقيم و غير مستقيم در بخش شيلات اين شهرستان خبر داد و گفت: 47 درصد اشتغال آبادان در بخش شيلات است.

به گزارش ايرنا 'سيد صالح هلالات' پنجشنبه در نشست شوراي اداري شهرستان آبادان، از فعاليت 362 لنج صيادي در بنادر آبادان، اروندكنار و بندر چوئبده خبر داد و افزود:480 قايق موتوري نيز براي رونق صيد و صيادي به كار گررفته شده است.

وي بيا بيان واگذاري وظيفه ارائه خدمت به شناورهاي صيادي به تعاوني هاي صيد و صيادي منطقه خبر داد و اظهار داشت:35درصد شناورهاي استان خوستان در شهرستان آبادان مستقر است و از امكانات بندري و خدماتي تعاوني هاي بهره مي برد.

هلالات افزود:سال 1392 بيش از 19 هزار تن انواع آبزيان از سوي صيادان آبادان از دريا صيد و در بازارهاي داخلي عرضه شد.

رئيس اداره شيلات و آبزيان شهرستان آبادان همچنين از نوسازي 227 شناور چوبي صيادي و تغيير آن به فايبرگلاس خبر داد و اظهار داشت:بازسازي ناوگان صيادي به منظور بهره وري بيشتر صورت مي گيرد.

رييس اداره شيلات آبادان همچنين با بيان فعاليت 30 مرزعه پرورش ميگو با 400 هكتار در مزارع پرورش ميگوي چوئبده، گفت:سال زارعي جاري پرورش ميگو نوع وانامي، بيش از يك هزار و 360 تن ميگو برداشت شد كه اين ميزان در مقايسه با سال گذشته بيش از 100 درصد افزايش را نشان مي دهد.

وي گفت:پيش بيني مي شود با توجه فراهم شدن شرايط مناسب براي پرورش ميگو در سايت پرورش ميگوي چوئبده در سال زراعي آينده 55 مزرعه فعال شده و دو هزار و 500 تن ميگو از آن برداشت شود.

رييس اداره شيلات آبادان در پايان سخنان خود با بيان وجود هفت مركز عمل آوري و بسته بندي ماهي و ميگو در آبادان، افزود:دو واحد از اين مجموع به علت كمبود نقدينگي غير فعال است.

7102/547