فاروج - بجنورد - ايرنا - امام جمعه فاروج گفت: روراستي و شفاف گويي استاندار خراسان شمالي در جلسات خود با مردم و مسوولان جاي تحسين دارد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام 'عباسعلي قلي زاده' در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه با تقدير از سفر روز گذشته استاندار خراسان شمالي و مديران استان به اين شهرستان،

گفت: مسوولان نبايد به مردم وعده هايي بدهند كه نتوانند آنرا اجرايي كنند.

وي در عين حال از مسوولان فاروج خواست تا پيگير مصوبات و قول هاي داده شده نماينده عالي دولت در اين شهرستان باشند.

امام جمعه فاروج در ادامه با اشاره به مسايل سياسي روز جهان، صهيونيست ها را متهم اصلي حوادث تروريستي خودساخته در كشور فرانسه خواند.

قليزاده گفت: به دنبال اين حادثه، موجي مرموز عليه اسلام و مسلمانان جهان از سوي سران اين كشورها و رسانه‏هاي وابسته به صهيونيسم بين‏الملل به راه افتاده است.

وي گفت: شگفت آنكه در راهپيمايي به اصطلاح ضدتروريستي پاريس، شاهد حضور چهره‏هايي همچون نتانياهو جنايتكار بوديم كه خود پرچمدار تروريسم در جهان است و دستش به خون مردم مظلوم فلسطين و لبنان آلوده است.

وي افزود: پشت صحنه عمليات هاي تروريستي در سطح دنيا ب‏ويژه جريان هاي وهابي، تكفيري و داعشي، سرويس هاي امنيتي و اطلاعاتي وابسته به كشورهاي غربي و اروپايي است و توهين به ساحت مقدس پيامبر اسلام (ص) نيز دسيسه جديد اسرائيل عليه امت اسلامي است.

وي با تاكيد بر اينكه مذاكره‏كنندگان هسته‏اي نگذارند آمريكا ملت ايران را تحقير كند، گفت: ايران خواستار لغو يك‏جا و يكپارچه تحريم‏هاست و آمريكا حاضر به تعديل موضع خود درباره تحريم‏ها نيست و بر تعليق گام به گام تحريم‏ها طي مدت زماني حدود 15 سال اصرار دارد.

قليزاده گفت: گره‏زدن مسايل اقتصادي به مذاكرات هسته‏اي نوعي اطمينان‏بخشي به دشمن است و مسوولان و اهل قلم در رسانه‏ها بايد مراقب باشند كه با بحث‏هاي يأس ‏برانگيز خود به توطئه‏هاي دشمنان دامن نزنند.

وي افزود: اراده، پايداري و مصمم بودن مردم بزرگترين سرمايه كشور براي ايستادگي در برابر فشارها، تهديدها و تحريم‏هاي دشمنان ايران اسلامي است.

امام جمعه فاروج به مسائل رخ داده در مجلس هم اشاره كرد و گفت: اجتناب از نطق‏هاي تقويت‏كننده مواضع دشمن و روحيه‏ ندادن به دشمنان در نطق هاي مجلس‏ بايد در دستور كار مجلسي ها قرار گيرد.

وي افزود: نطق براي خوشايند فلان خط سياسي؛ جز شادي دشمن رهاوردي ندارد و بايد به جاي شاد كردن دشمن، مشكلات اقتصادي مردم را حل كرد تا هم مردم و هم خدا از شما شاد شوند.

شهرستان 52 هزار نفري فاروج در 90 كيلومتري شرق بجنورد، مركز استان خراسان شمالي قرار دارد. ك/2

7187/626