كرمان- ايرنا- وزير نفت از اعطاي مجوز خوراك پتروشيمي فجر كرمان در هفته آتي خبر داد و گفت: پتروشيمي فجر كرمان قلب تپنده جنوب شرق كشور خواهد بود.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي استانداري كرمان، «بيژن نامدار زنگنه» امروز (جمعه) در جلسه شوراي معاونان استانداري كرمان با تاكيد بر اينكه گازرساني به اين استان بايد در دستور كار قرار گيرد، افزود: از بانك هاي كرمان بايد براي گازرساني به روستاها با ضمانت بازپرداخت وزارت نفت وام اخذ شود.

وي گفت: با گرفتن 30 درصد هزينه گازرساني به روستاها و شهرها از بانك هاي اين استان،، مي توانيم در كنار پرداخت بدهي ها، طرح گازرساني را نيز به اتمام برسانيم.

وزير نفت با يادآوري اينكه 3.5 ميليارد دلار سوخت در روستاها و شهرهاي كشور توزيع مي شود، ادامه داد: اقتصاد كشور پاسخگوي هزينه هاي گازرساني نيست لذا از درآمد توزيع سوخت در روستاها و شهرها بايد استفاده كرد.

وي افزود: با وزير راه و شهرسازي تفاهم نامه اي منعقد شده تا سال آينده بر مبناي بارنامه، به رانندگان سوخت (گازوئيل) داده شود.

زنگنه تاكيد كرد: بايد به سرعت به سمتي حركت كنيم تا سوخت مايع جز در بخش حمل و نقل، در بخش ديگري توزيع نشود.

وي، جلوگيري از قاچاق سوخت را يكي از اثرات برقي كردن چاه هاي آب دانست و خاطرنشان كرد: آمادگي داريم براي صرفه جويي هر مترمكعب گازوئيل، يك هزار دلار پرداخت كنيم.

وزير نفت درخصوص واگذاري اختيارات به استانداران نيز گفت: به اندازه سهم خود در هيات وزيران اين موضوع را پيگيري خواهم كرد.

استاندار كرمان، معاونان، چند تن از مديران ستادي استانداري و استان و محمدمهدي زاهدي نماينده مردم كرمان و راور در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست حضور داشتند.

وزير نفت امروز (جمعه) در سفري يك روزه و غيررسانه اي وارد كرمان شد. حضور در شوراي معاونان استانداري و بازديد از چند طرح از جمله برنامه هاي سفر وزير نفت به كرمان بود.

8154 ** 2023