تهران – ايرنا – استاندار تهران گفت: دولت به منظور ارتقاء سطح خدمت رساني بانوان كارآفرين، از آنان حمايت كامل مي كند.

سيدحسين هاشمي روز دوشنبه در جلسه مشترك با بانوان نخبه و كارآفرين شهرستان قرچك كه در سالن اجتماعات شهرداري برگزار شد گفت: بانوان كارآفريني كه براي اشتغال تلاش مي كنند از جايگاه ويژه اي در كشور برخوردار مي باشند و دولت نيز تلاش دارد با حمايت هاي مادي و معنوي فعاليت آنان را گسترش دهد.

وي بيان داشت: كارگاه هاي بانوان كارآفرين مي توانند در قالب اصناف و يا در قالب مشاغل خانگي از تسهيلات دولتي برخوردار شوند تا بتوانند فعاليت خود را توسعه و گسترش دهند.

وي افزود: براي اختصاص تسهيلات خود اشتغالي در هر دوگروه اصناف و مشاغل خانگي هيچ محدوديتي وجود ندارد، در بخش مشاغل خانگي، ادارات ذيربط مي توانند با معرفي كارآفرينان زمينه برخورداري آنان را از تسهيلات بانكي فراهم كنند.

استاندار تهران افزود: وجود نمايشگاه هاي فروش دائمي توليدات بانوان كارآفرين نقش مهمي در ايجاد اميد در بانوان كارآفرين خواهد داشت و تلاش مي شود اين مهم با برنامه ريزي مسوولين انجام شود.

مديركل امور بانوان استانداري تهران نيز در اين جلسه ضمن تأكيد بر حمايت از بانوان كارآفرين گفت: بانوان شهرستان قرچك در حوزه هاي مختلفي همچون كشاورزي، صنعتي و اجتماعي فعال مي باشند و نقش مهمي در كارآفريني و اشتغالزايي برعهده دارند.

زهرا ساعي گفت: استانداري تهران بحث كار آفريني و اشتغالزايي بانوان را بسيار مهم دانسته و تلاش دارد با شناسايي بانوان كارآفرين، زمينه حمايت از آنان را فراهم كند.

وي افزود: مهمترين بحث در فعاليت بانوان كارآفرين، فراهم نمودن و شناسايي بازار مصرف محصولات توليدي بانوان است و تلاش مي شود با احداث بازارچه هاي فروش و نمايشگاه در سطح استان تهران، اين مهم ميسر شود.

ساعي افزود: در راستاي معرفي كارآفرينان برتر بانوان در استان تهران، نمايشگاه كسب و كار از دوم تا 11 اسفندماه در شهرستان ري برگزار خواهد داشت.

ساعي تصريح كرد: در حوزه زنان روستايي و عشاير استان تهران نيز اقدامات مناسبي در شناسايي و تهيه شناسنامه كامل از سطح سواد زنان روستايي و عشايري، امكانات ورزشي و فرهنگي مختص بانوان، دهياران و اعضاي شوراي روستايي بانوان تهيه شده است.

مديركل امور بانوان استانداري تهران افزود: در شهرستان قرچك نيز تلاش مي شود با شناسايي بانوان كارآفرين و ايجاد ارتباط موثر ميان آنان، مشكل آنان را در تأمين اعتبار لازم و فروش محصولات برطرف كرد.

وي تصريح كرد: بانوان كارآفرين مي توانند با ايجاد واحدهاي كارآفريني در روستاها از وامهاي كم بهره دولت برخوردار شوند.

تهرام/7254/1348