اروميه - ايرنا - مديركل دفتر امور شهري استانداري آذربايجان غربي گفت: شهرداران بايد از منابع درآمدي پايدار و مشاركت هاي بخش هاي خصوصي براي رسيدن به اهداف خود استفاده كنند.

علي داداش زاده روز چهارشنبه در كارگاه آموزشي تهيه و تنظيم بودجه و تعرفه عوارض سال 93 ويژه شهرداران آذربايجان غربي در اروميه افزود: وابستگي بودجه شهرداري ها به عوارض و درآمدهاي حاصل از صدور پروانه هاي ساختماني، كارايي و توانايي لازم شهرداري ها براي اجراي طرح ها و اهداف مورد نظر شهرداري را مي گيرد و شهرداران بايد به دنبال منابع درآمدي پايدار باشند.

وي اظهار كرد: با توجه به فعاليت هاي عمراني شهرداري هاي استان با گسترش شهرها و افزايش جمعيت شهري، تامين نيازهاي زندگي شهري وتوجه به امور زيربنايي بسيار اهميت دارد و در اين راستا بودجه به عنوان برنامه اجرايي يكساله شهرداري ها از درجه بالاتري برخوردار است.

وي اضافه كرد: تدوين بودجه، يكي از ضروريات مهم مديريت شهري است و بايد شهرداران توجه ويژه اي به اين امر داشته باشند.

مديركل دفتر امور شهري استانداري آذربايجان غربي ادامه داد: در بودجه شهرداري ها دو مورد منابع درآمدي و هزينه هاي شهري، ستونهاي بودجه بندي هستند كه توجه ويژه اي را مي طلبند.

محمد حضرت پور شهردار اروميه نيز در اين كارگاه آموزشي گفت: از عوامل موفقيت اين نهاد، اجراي پروژه هاي مشاركتي و اقتصادي در شهر است و مديريت شهري مركز استان از همكاري و مشاركت تمامي دستگاههاي اجرايي در اجراي طرح هاي عمران شهري استفاده مي كند.

كارگاه آموزشي تهيه و تنظيم بودجه و تعرفه عوارض سال 93 ويژه شهرداران آذربايجان غربي با حضور شهرداران شهرهاي بالاي 60 هزار نفر جمعيت استان در اروميه برگزار شد.

آذربايجان غربي 17 شهرستان و 38 شهر است.

8137/8136