تهران-ایرنا- دومین روز از سی‌ و ‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، با هشت نمایش صحنه‌ای، هفت اجرای خیابانی و یك اثر رادیویی، میزبان مخاطبان است.

به گزارش عصر چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا، 16 نمایش صحنه‌ای، خیابانی و رادیویی در دومین روز جشنواره تئاتر فجر به اجرا در می‌آیند.

در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر، «كودك وحشی» به نویسندگی برونو كستن و كارگردانی مری پرووانس از فرانسه اجرا می‌شود؛ این نمایش ساعت 20 روی صحنه می‌رود.

نمایش «گفتگوی فراریان» به نویسندگی محمد زارعی و كارگردانی میلاد شجره در دو نوبت 18:30 و 20:30 در تالار چهارسو به اجرا در می‌آید.

تماشاخانه ایرانشهر در دومین روز جشنواره، پذیرای دو نمایش است. در سالن استاد ناظر‌زاده كرمانی، نمایش «سیارود» به نویسندگی و كارگردانی سینا شفیعی در دو نوبت 17:30 و 19:30 به صحنه می‌رود.

نمایش «كمپلكس اودیسه» به نویسندگی و كارگردانی فلیكس میتاس اُت از آلمان در سالن استاد سمندریانِ تماشاخانه ایرانشهر در دو نوبت 18 و 21 به اجرا در می‌آید.

همچنین تالار استاد انتظامی در ساعت‌های 17 و 19 میزبان نمایش «من یه قهوه می‌خواهم یا یه چیزی شبیه شكلات» به نویسندگی و كارگردانی فرانك فروتن می‌شود.

بهزاد عشقی هم پس از 20 سال دوری از تئاتر با نمایش «امشب و هر شب شام با جلال» به جشنواره تئاتر فجر می‌آید و این اثر را در تماشاخانه سنگلج در دو نوبت 17 و 19 اجرا می‌كند.

نمایش «باد شیشه را می‌لرزاند» به نویسندگی مهدی كوشكی و كارگردانی مشترك هستی حسینی و مصطفی كوشكی در دو نوبت 17 و 20 در تالار حافظ به صحنه می‌رود.

تالار هنر هم در ساعت‌های 16 و 19 میزبان نمایش «بهشت 50 درجه بالای صفر» به نویسندگی و كارگردانی علی حیدری از آبادان خواهد شد كه در بخش برگزیدگان مناطق حضور پیدا كرده است.



** اجراهای خیابانی و رادیویی

در دومین روز جشنواره تئاتر فجر، هشت نمایش خیابانی هم اجرا می‌شود.

چهار نمایش خیابانی «هیلانه» به نویسندگی و كارگردانی علی عمرانی ساعت 16، «آقای سیگار» به نویسندگی و كارگردانی علی اصغر خطیب زاده ساعت 16:30، «ستاره» به نویسندگی سامان خلیلیان و به عنوان كار گروهی ساعت 17و «پرس سیور» به نویسندگی و كارگردانی مجتبی مرادی ساعت 18 در محوطه مجموعه تئاتر شهر به اجرا در می‌آیند.

همچنین دو نمایش خیابانی «ذات انسان در طبیعت» به نویسندگی و كارگردانی سوران حسینی ساعت 16 و «تابوتی له تاوان» كار عزیز زادسر ساعت 16:30 در باغ هنر (خانه هنرمندان ایران) اجرا می‌شوند.

محوطه برج میلاد هم میزبان نمایش خیابانی «پازل زندگی» به نویسندگی و كارگردانی امیرحسین شفیعی می‌شود.

نمایش رادیویی «خیال روی خط خنجر» به نویسندگی و كارگردانی میلاد اكبرنژاد و تهیه كنندگی محمدجواد حسن‌شاهی نیز ساعت 18:30 در تماشاخانه سه نقطه تالار استاد ركن‌الدین خسروی اجرا می‌شود.

سی‌ و ‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از یكم تا 12 بهمن ماه 93 به دبیری اردشیر صالح‌پور برگزار می‌شود.

فراهنگ**3054**1027