تبريز - ايرنا - فرمانده سپاه عاشورا گفت: تكيه بر دانش و توانايي هاي داخلي اصل مهم و محوري اقتصاد مقاومتي است.

سردار غلام عسكر كريميان روز پنج شنبه در مجمع عالي قشر بسيج كارگري آذربايجان شرقي، ظرفيت هاي كشور در بخش هاي مختلف اقتصادي را بسيار وسيع عنوان و اظهار كرد: بايد با دانش افزايي و توجه به نيروهاي داخلي از چنين ظرفيت هايي نهايت استفاده را براي تحقق منويات رهبري درباره اقتصاد مقاومتي به عمل آورد.

وي با بيان اينكه توجه به توانمندي هاي داخلي به هيچ عنوان به معني رويگرداني از تعاملات جهاني نيست، افزود: تعامل با جهان بيرون و گسترش روابط بين المللي جزو تاكيدات نظام جمهوري اسلامي و دين اسلام است، اما بايد نسبت به تغيير فرهنگ مصرف گرايي در داخل اقدامات اساسي به انجام برسد.

كريميان تحصيلات دانشگاهي در كشور را فاقد هر نوع كاربرد فني و عملي بيان كرد و گفت: همين امر موجب نبود رشد و پيشرفت كافي و كامل در حوزه هاي مختلف شده است كه بايد در اين زمينه اصلاحات عميقي صورت پذيرد.

وي اضافه كرد: در عرصه هاي اقتصادي مديران، مسوولان و نخبگان بايد بسترهاي لازم را براي تحقق بندهاي ابلاغي اقتصاد مقاومتي از سوي مقام معظم رهبري فراهم آورند چرا كه تقويت بنيه هاي اقتصادي كشور موجب اقتدار بيش از پيش نظام در داخل و عرصه هاي جهاني مي شود.

كريميان انسجام، وحدت ملي، مشاركت عمومي، اخلاص، مديريت زمان، داشتن تفكرات بسيجي و تعهد را از جمله عناصر موثر در پايه ريزي اقتدار جامعه بيان كرد كه غفلت از آنها مي تواند صدمات جبران ناپذيري به مجموعه نظام و كشور وارد كند.

وي ادامه داد: بر همين اساس است كه دشمن براي ضربه زدن به جمهوري اسلامي پايه هاي اقتدار ملي را نشانه رفته و امروز نيز با جنگ نرم و تهاجم گسترده به بنيه هاي اقتصادي تلاش مي كند ايران را زمين گير كند.

فرمانده سپاه عاشورا با تاكيد بر اينكه پيروي و تبعيت از رهنمودهاي رهبري مي تواند كشور و مردم بيدار و آگاه ايران اسلامي را از تنگناهاي مختلف عبور دهد، گفت: هر موقع فرامين رهبري به درستي اجرا شده دشمن به طور كامل در انزوا قرار گرفته، اما در مواقعي كه بصيرت مردم و مسوولان كمرنگ شده است، جسارت دشمنان رو به افزايش گذاشته است.

كريميان از سپاه و بسيج به عنوان حافظان اصلي و ارزشمند دستاوردهاي انقلاب اسلامي و دفاع از كيان ميهن ياد كرد و گفت: اين مجموعه ها در عرصه هاي اقتصادي نيز آماده همه گونه همكاري با نهادها و دستگاه هاي مختلف براي دستيابي به اقتصادي مقاومتي است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، رييس مجمع عالي قشر بسيج كارگري نيز در اين نشست با بيان اينكه 24 بند ابلاغي سياست هاي اقتصاد مقاومتي از سوي رهبري به دقت در اين مجمع مورد كنكاش قرار مي گيرد، گفت: در اين زمينه 10 كارگروه تشكيل شده تا نكته نظرات كارشناسي در ابعاد مختلف اقتصادي ارايه شود.

محمدعلي عسگري افزود: قشر بسيج كارگري آذربايجان شرقي آمادگي كامل دارد با برگزاري نشست هاي مختلف كارشناسي و كمك به جامعه كارفرمايي و كارگري در عرصه اقتصادي وارد ميدان شده و تا حد امكان در رفع مشكلات كارخانه ها كمك كند.

7236/587/530