نوشهر - ايرنا - فرماندار چالوس با اشاره به مسافرت هزاران نفر از هموطنان به شمال كشور در ايام نوروز از طريق جاده چالوس، گفت: انتظار مردم راه اندازي قطعه چهارم آزادراه تهران - شمال پيش از آغاز مسافرت هاي نوروزي است.

'محمد ناصر زندي' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: پس از نشستي كه با مدير عامل بزرگراه داشتيم، تمامي پيمانكاران اين پروژه از روزهاي نخست آغاز تا اتمام آن فرا خوانده شدند و قطعه به قطعه اين آزادراه به آنها واگذار شد تا در اسرع وقت به رفع نواقص موجود از جمله رانش و ريزش و در نهايت ايمن سازي مسير اقدام كنند.

به دنبال بازديد چندي پيش معاون وزير راه، رييس بنياد مستضعفان و پيمانكاران قطعه چهارم پروژه آزادراه تهران - شمال، به دليل مشكلات موجود در اين مسير و رانش هاي متعدد در آن، قرار شد اين قطعه از آزادراه تارفع نواقص بسته باشدو تا 20 اسفند ماه دوباره بر روي خودروها گشوده شود.

فرماندار چالوس با اشاره به ضرورت گشايش مجدد آزادراه تا مهلت تعيين شده، تاكيد كرد: عمليات رفع نواقص بايد تا اواخر اسفندماه به پايان برسد تا مردم بتوانند همزمان با ايام نوروز از اين آزادراه تردد كنند.

وي تصريح كرد: پيمكار مي تواند به جز مسايل ايمني، موارد ديگر را كه در تردد خودروها در ايمني كامل اختلالي ايجاد نمي كند، همچنان بعد از مهلت تعيين شده ادامه دهند.

فرماندار چالوس همچنين به تلاش شبانه روزي براي آماده كردن تونل و پل كمربندي چالوس اشاره كرد و گفت: اين پروژه مهم نيز تا پايان سال به بهره برداري مي رسد.

زندي همچنين گفت: مشكل تامين اعتبار و تملك اراضي مجاور كه از دغدغه هاي مهم ما در اين پروژه بود با حضور معاون وزير راه و تاكيد وي در هرچه زودتر آماده شدن اين مسير، بر طرف شده است.

وي تصريح كرد: در حال حاضر اكيپ هاي اجرايي اين پروژه به صورت شبانه روزي مشغول فعاليت هستند تا آخر سال جاري قبل از تعطيلات ايام نوروز كه اين منطقه با حجم ميليوني گردشگران مواجه مي شود، براي استفاده مردم و كاهش بار ترافيكي جاده كندوان، منطقه و شهر چالوس آماده شود.

فرماندار چالوس با اشاره به پيشرفت بيش از 90 درصدي تونل اين مسير، افزود: ورودي سمت غرب اين تونل با 85 درصد پيشرفت فيزيكي و ورودي شرق نيزبا 40 درصد در حال اجرا است و اتمام اين پروژه منوط به سرعت در عمليات اجرايي است.

پل و تونل كمربندي چالوس مسير اصلي تردد گردشگران ورودي از جاده چالوس به غرب مازندران و همچنين تردد مسافران از شرق مازندران به غرب استان است كه اكنون به دليل آماده نبودن اين پل و تونل حجم بالايي از خودروها در ورودي شهر چالوس با كندي تردد و ترافيك مواجه مي شوند.ك/3

1295/1535/506