یزد - ایرنا - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهركهای صنعتی كشور گفت: 70 درصد واحدهای صنعتی كشور طی سالهای 84 تا 92 تعطیل شدند.

سید 'محمد علی سید ابریشمی' روز شنبه در حاشیه بازدید از كارخانه كاشی و سرامیك ستاره میبد یزد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا بدون اشاره به تعداد واحدهای تعطیل شده در این مدت افزود: در مجموع، فعالیت این واحدها در 10 تا 12 سال اخیر به دلایل مختلفی چون تغییر نرخ ارز، فروش، رقابت و مشكلات شركایی متوقف شده بود.

وی در ادامه با تاكید بر اینكه صنعت، نیازمند كمك جدی بانك ها برای احیای دوباره هستند اظهار كرد: در حال حاضر مشكلات نقدینگی، معضل بزرگ واحدهای صنعتی كشور است.

این اضافه كرد: واحدهای صنعتی هم اكنون در رابطه با تامین مواد اولیه و فروش محصولات خود در بازار با مشكل مواجه هستند و تا حدی هم ركود بر واحدهای صنایع كوچك حاكم است.

سید ابریشمی گفت: تنها راه برون رفت از این مشكلات تامین نقدینگی مورد نیاز است كه در این زمینه همراهی بانكها را می طلبد.

سید ابریشمی خاطرنشان كرد: تمام تلاش خود را به منظور فراهم كردن امكانات مورد نیاز برای صنعتگران در شهركهای صنعتی و رفع مشكلات آنان بكار خواهیم گرفت.

مدیرعامل سازمان صنایع كوچك وشهركهای صنعتی ایران تعداد شهركهای صنعتی در حال بهره برداری را 734 واحد بیان كرد و گفت: همچنین 940 واحد شهرك صنعتی هم مصوب شده است.

وی اظهار كرد: دیگر نیاز به شهرك صنعتی جدید در كشور نیست و فقط باید شرایط سرمایه گذاری در كشور فراهم شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به استان یزد از شركت كاشی و سرامیك و گل سنگ میبد بازدید و در جریان مسائل و مشكلات این واحدها قرار گرفت.

'سید محمد علی سید ابریشمی' همچنین صبح امروز از پروژه های مركز فناوری كسب و كار و همچنین تصفیه خانه فاضلاب شهرك صنعتی یزد ،منطقه ویژه اقتصادی و كارخانه شیشه مظروف یزد هم بازدید كرد.

بازدید از شركت سالم غذایی و نساجی آفرین اردكان و دیدار با صنعتگران اردكانی از دیگر برنامه های معاون وزیر صنعت و معدن در سفر یكروزه به استان یزد است.

هم اكنون 30 شهرك و ناحیه صنعتی مصوب در استان وجود دارد كه در زمینه های شیمیایی، نساجی، فلزی، غذایی، كانی غیرفلزی، سلولزی، برق و الكترونیك فعالیت می كنند.

در این شهركها سه هزار واحد صنعتی استقرار دارند.ك/3

650/7548