تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵

تهران-ايرنا-شبكه هاي سراسري و استاني صدا و سيما امسال نيز در تدارك براي دهه فجر ، برنامه هاي متفاوتي آماده كرده اند تا در جشن سالگرد انقلاب اسلامي سهيم باشند.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا، تبيين اهداف انقلاب اسلامي ، مبارزات براي به ثمر رساندن انقلاب ، نقش قشرهاي مختلف مردم در پيروزي انقلاب و جشن‌هايي كه در سالگرد انقلاب در سراسر كشور برگزار مي شود از جمله موضوعاتي است كه در برنامه ها ، فيلم ها ، انيميشن ها و ويژه ‌برنامه ‍‎هاي دهه فجر در تلويزيون در نظر گرفته شده است .

در اين ميان حركت شبكه پويا با ارائه چندين انيميشن جديد براي انتقال مفاهيم انقلاب اسلامي به نسل كودك و نوجوان چشمگيرتر است .

انيميشن‌هاي بهاران ، فرزندان آفتاب ، بهمن و بختك ، پاييز گرم ، سرودهاي بهمن ، خاطرات انقلاب ، گلوله‌هاي كاغذي ، ديوار نوشته‌هاي ناتمام ، اتحاد ، زمزمه‌اي كه فرياد شد ، دست‌هاي مهربان ، رهايي ، آن روزها و نرگس از جمله اين آثار هستند كه شبكه پويا براي پخش در روز هاي دهه فجر انقلاب اسلامي در نظر گرفته است تا كودكان و نوجوانان را با شكل‌گيري انقلاب اسلامي آشنا كند .

در ديگر شبكه‌ها نيز ويژه برنامه‌ها ، فيلم‎ها و سريال‌هاي ويژه‌اي براي اين روزها در نظر گرفته شده است .

برنامه توليدي «ساعت 25» كاري از گروه اجتماعي شبكه پنج سيما، در دهه فجر با سرود‌هاي انقلابي خاطرات روزهاي انقلاب را براي مخاطبانش احيا مي كند .

اين برنامه در دهه فجر ،بخش هاي ويژه‌اي همچون پخش سرودهاي انقلابي و حماسي آن دوران، گفت‌وگو با شاعران انقلابي، پخش ميان‌برنامه و نماهنگ‌هاي مرتبط با اين ايام براي مخاطبان خواهد داشت.

ساعت 25 از 12 تا 22 بهمن هر شب به مدت 60 دقيقه روي آنتن مي رود .

اين شبكه ويژه برنامه سينما اكران را نيز در دهه فجر تقديم مخاطبانش مي كند؛ برنامه زنده 'سينما اكران' هر شب ساعت 21 نگاهي دارد به فيلم‌ها و اتفاقات برگزاري سي و سومين جشنواره فيلم فجر مي پردازد.

شبكه سه سيما مجموعه تلويزيوني «پروانه» را كه به نويسندگي و كارگرداني جليل سامان ساخته شده است به مناسبت دهه فجر بازپخش مي‌كند .

شبكه قرآن و معارف سيما نيز ويژه برنامه‌هايي را به همين مناسبت تدارك ديده است .

' عيار 24' عنوان ويژه‌برنامه‌اي است كه به نقش روحانيان مبارز در پيروزي انقلاب اسلامي مي پردازد و قرار است هرشب در ايام الله دهه فجر پخش شود.

'عيار 24 ' كاري از گروه اجتماعي و برنامه‌هاي مستند شبكه قرآن است كه در 10 قسمت 60 دقيقه‌اي براي اين ايام تدارك ديده شده است .

ويژه برنامه ' هم آوايي' با دعوت از استادان و پيشكسوتان قرآني به نقش انقلاب اسلامي در آگاهي بخشي به مردم ايران و ساير مسلمانان جهان اشاره خواهد كرد.

'هم آوايي' در 11 قسمت 30 دقيقه اي در گروه مناسبت‌ها و مسابقات شبكه قرآن و معارف سيما تهيه و توليد شده است كه همه روزه در اين ايام پخش مي شود.

برنامه هاي 'شب آسماني' ، 'صبح اميد' ، ' بشري ' ، 'ارمغان' و ' كتاب انقلاب' نيز در اين ايام ضمن دعوت از پيشگامان و مبارزان انقلاب اسلامي و همچنين فرماندهان دفاع مقدس به نقش مردم آگاه ايران اسلامي در به ثمر رسيدن اين انقلاب و جايگاه مقاومت و ظلم ستيزي در معارف اهل بيت (عليهم‌السلام) و همچنين انديشه سياسي امام خميني (ره) خواهند پرداخت .

شبكه دو به مناسبت سي و ششمين بهار پيروزي انقلاب اسلامي ويژه‌‎برنامه‌‎هاي «حانيه»، «زير لب بشمار»، «جنگ شبانه»، و «همت ماندگار» روي آنتن مي برد.

«حانيه» به تهيه‌كنندگي علي مهام و كارگرداني سيدجلال دهقاني‌اشكذري از 12 بهمن در شبكه دو آغاز مي شود .

اين سريال يك ملودرام اجتماعي است كه در فضاي انقلاب و در شهر يزد روايت مي‌شود و ماجراي زندگي ستواني به نام سعيد را تا پيش از فرار شاه معدوم به تصوير مي‌كشد. «حانيه» در 13 قسمت 45 دقيقه‌اي ساخته شده و از 12 بهمن هر شب ساعت 21 و 30 دقيقه روي آنتن شبكه دو مي رود.

شبكه دو همچنين در دهه فجر سريال تلويزيوني «زير لب بشمار» به تهيه‌كنندگي پروين شمشكي و كارگرداني بهمن شهروان را براي كودكان و نوجوان روي آنتن مي فرستند؛ اين مجموعه تلويزيوني درباره گروه پنج نفره‌اي از نوجوانان، متشكل از دوستاني هم محلي است كه تصميم مي‌گيرند براي شركت در مسابقه دهه فجر مدرسه‌شان، دست به ساخت فيلمي درباره انقلاب اسلامي بزنند.

گروه سياسي شبكه دو نيز به مناسبت سي و ششمين بهار پيروزي انقلاب اسلامي با پخش مستندي 12 قسمتي وابستگي و خدمات متقابل رژيم پهلوي و استعمار را به تصوير مي كشد. پخش مستندهاي «انقلاب» و « 19 بهمن» نيز در دستور كار اين شبكه قرار دارد.

شبكه هاي استاني نيز در اين ميان تلاشي براي پر كردن اوقات مخاطبانشان در دهه فجر كرده اند .

'فجر نور' و 'جشن انقلاب' برنامه‌اي از سيماي شبكه استاني دنا است كه در دهه فجر به تشريح روزهاي پيروزي انقلاب اسلامي مي‌پردازد .

برنامه 'فجر نور' هرشب به مدت 50 دقيقه با بخش‌هاي ارتباطات مردمي، حضور مسئولان در برنامه شونشيني و بيان خدمات نظام، سرودهاي سنتي و شاد و بيان خاطرات از شبكه استاني كهكيلويه و بوير احمد پخش مي شود.

شبكه استاني سمنان هم با تدارك 8 برنامه زنده شبانه ، 12 برنامه كودك ، تله فيلم و سرودهاي انقلابي جشن فجر را برگزار مي كند .

'شب چراغ' ، 'مهماني لاله ها' 'نغمه رهايي' و فيلم هاي سينمايي مرتبط با دهه فجر انقلاب اسلامي از جمله اين برنامه هاست.

سيماي مركز لرستان هم به مناسبت سي و ششمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي با ويژه برنامه هاي'فجر انقلاب' كه هر روز از ساعت 16:30 تا 17:30 به‌طور زنده از اين شبكه پخش مي‌شود و ويژه برنامه 'ديدار آشنا' كه هر شب به طور زنده از ساعت 21 تا 22 پخش مي شود مخاطبان خود را در اين جشن همراهي مي كند.

فراهنگ**9187**1569