به گزارش ايرنا از شبكه اطلاع رساني توليد و تجارت ايران، اسماعيل بازارچي افزود: سنگين بودن هزينههاي تبليغاتي در داخل كشورباعث شده ، بسياري از فضاي تبليغي شهري در اختيار محصولات خارجي قرار گيرد ودر نتيجه توليد داخلي از امكانات تبليغ داخل آنطور كه بايد استفاده اي نمي برند.
دبير اجرايي انجمن صنفي توليدكنندگان لوازم خانگي ايران گفت: عليرغم وجود تنگناهاي موجود در اين صنعت، مي توان گفت اگر حمايت هاي نسبي از اين صنعت صورت پذيرد در آينده شرايط مناسب تري براي اين صنعت اتفاق خواهد افتاد و بي شك قابليت هاي ما در بخش رقابت با كالاهاي خارجي و در اختيار گرفتن سهم بيشتري از صادرات چشم گير تر خواهد شد.
بازارچي تاكيد كرد: البته هم اكنون ركود بر بازار لوازم خانگي حاكم است كه اميدواريم با حمايت دولت و برنامهريزيهاي انجام شده توسط اتحاديه و انجمنها و شركتها بتوانيم اين ركود را برطرف كنيم.
دبير اجرايي انجمن صنفي توليدكنندگان لوازم خانگي ايران در مورد سهم مونتاژ كاري در محصولات لوازم خانگي گفت :واحدهاي توليدي كشور سازنده كالاي نهايي هستند و چون مسووليت كالاهاي تمام شده را خود واحدها به عهده دارند مونتاژ، كنترل كيفيت و بستهبندي نهايي به عهده خود شركتهااست.
بازارچي ادامه داد: وابستگي در هر كالا متفاوت بوده از جمله در اجاق گاز بين 5 تا 10 درصد، در ماشين لباسشويي بين 30 تا 35 درصد است
وي افزود: متاسفانه در مواردي كه تجار به بهانههاي مختلف از چين يا كشورهاي ديگر قطعات بيكيفيت را وارد و توسط بعضي از واحدها مونتاژ و تبديل به محصول نهايي مي كنندو به بازار عرضه نمايند ضربه مهلكي به واحدهاي برنددار كشورمان وارد مي شود.
دبير اجرايي انجمن صنفي توليدكنندگان لوازم خانگي ايران در خصوص وضعيت خدمات پس از فروش در اين صنعت افزود:در حال حاضر تمام واحدهاي توليدكننده براي كالاهاي خود ، خدمات بعد از فروش مشخصي را راهاندازي و به مصرفكنندگان خود ارائه مينمايند.
وي گفت: البته قانون خدمات بعد از فروش كه از طريق سازمان حمايت از توليدكنندگان و مصرفكنندگان در حال حاضر به صورت عملي ابلاغ گرديده از طرف توليدكنندگان با بعضي از موارد آن مشكلات براي توليدكنندگان بوجود آمده كه انجمن صنفي توليدكنندگان برنامه اصلاحي قانون فوق را از طريق واحدهاي توانمند با در نظر گرفتن رضايت مصرفكنندگان تكميل و به سازمان حمايت پيشنهاد خواهد كرد.
وي همچنين گفت: واحد هاي توليدي بايد براي گسترش واحدهاي تحقيق و توسعه تلاش بيشتري كنند و ذائقه مصرف كننده را در توليد خود لحاظ نمايند.
بازارچي در پايان حمايت وزارت صنعت، معدن و تجارت از صنعت لوازم خانگي را مثبت ارزيابي كرد و گفت :همكاري وزارت صنعت، معدن و تجارت با توليد كنندگان لوازم خانگي مؤثر بوده و همكاري وهمفكري خوبي با انجمن ها انجام مي شود.
اقتصام (1) 1574
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
تهران - ايرنا - دبير اجرايي انجمن صنفي توليدكنندگان لوازم خانگي ايران با بيان اينكه طرح شبنم به سود توليد كنندگان نبود و فوايد حاصل ازآن يشتر به نفع دلالان بود، گفت: براي بدست گرفتن بازار داخلي و موفقيت برندهاي ملي، فرهنگ استفاده از توليد داخلي و تبليغات ضروري است.