سنندج-ايرنا- مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان كردستان گفت: شهرستان قروه با كمبود 43 كلاس درس پايه نهم مواجه است

به گزارش ايرنا، شهرام سعيدي روز سه شنبه در آيين افتتاح مدرسه زنده ياد 'علي شيرزادي' در شهرك امام خميني (ره) قروه افزود: شهرستان قروه از لحاظ كمبود كلاس پايه نهم در رتبه پنجم استان قرار دارد.

به گفته وي با افتتاح اين مدرسه 9 كلاسه، از نيازهاي اين شهرستان نيز كاسته خواهد شد و از طرفي مي توان از كلاس هاي غير درسي اين مدرسه نيز در اين جهت استفاده بهينه داشت.

سعيدي اظهار كرد: نياز شهرستان بانه به استقرار پايه نهم در استان بيش از ديگر شهرستان ها است و اين شهرستان به 113 كلاس در پايه نهم نيازمند است.

وي افزود: مدرسه زنده ياد علي شيرزادي با زيربناي هزار و 250 متر شامل 9 كلاس درسي و 13 كلاس غير درسي است.

مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان كردستان افزود: براي احداث اين مدرسه 12 ميليارد ريال از محل اعتبارات دفتر مقام رهبري هزينه شده است.

او در پايان افزود: در دهه فجر 11 پروژه آموزشي در استان به بهره برداري مي رسد.

رييس اداره آموزش و پرورش شهرستان قروه نيز گفت: اين پروژه در شهرك امام خميني(ره) كه يكي از مناطق كمتر برخوردار از امكانات آموزشي و پژوهشي است همزمان با 671 پروژه آموزشي در سراسر كشور افتتاح شد.

حسين الماسي اظهار كرد: به منظور قدرداني از خدمات ارزنده زنده ياد 'علي شيرزادي' مديركل سابق نوسازي مدارس كردستان، اين مدرسه در شهرستان به نام وي نامگذاري شده است.

به گفته وي يكي از بهترين و بزرگترين سرمايه گذاري ها، سرمايه گذاري در حوزه آموزش و پرورش است كه ضروري است در شهرستان قروه به اين امر مهم توجه شود.

شهرستان قروه در 90 كيلومتري شرق سنندج واقع شده است.ك/2

7345/533