تهران - ايرنا - مدير كل نظارت و هماهنگي گشت هاي مشترك سازمان تعزيرات حكومتي صبح امروز - چهارشنبه- به منظور افتتاح دو پايگاه مشترك در استان هرمزگان حضور يافت.

به گزارش ايرنا از سازمان تعزيرات حكومتي، جلسه مشترك مسوولان سازمان تعزيرات هرمزگان و فرماندهي درياباني استان با حضور مديركل نظارت و هماهنگي گشت هاي مشترك سازمان تعزيرات حكومتي و روساي شعب و مسوولان تعزيرات حكومتي هرمزگان تشكيل شد.

«محمد حسن سرابيان» مديركل نظارت و هماهنگي گشت هاي مشترك سازمان تعزيرات حكومتي در اين جلسه گفت: ماموران دستگاه هاي نظارتي در اين گشت ها در صورت مشاهده تخلف نسبت به تشكيل پرونده اقدام و رييس شعبه سيار در مقام رسيدگي كننده به اين پرونده ها در محل وقوع تخلف حضور دارد تا برابر قانون به پرونده هاي تشكيل شده رسيدگي كند.

سرابيان پيش از افتتاح دو پايگاه مشترك در اين استان، يكي از اهداف مهم راه‌اندازي اين پايگاه را پيشگيري از وقوع تخلفات احتمالي در سطح بازار عنوان كرد و اظهار داشت: با استقرار همكاران دستگاه‌هاي نظارتي و رسيدگي سريع به تخلفات در محل وقوع تخلف به دنبال اين هستيم كه جنبه بازدارندگي قاچاق در اين استان را تقويت كنيم.

«حميدرضا اسماعيلي» سرپرست تعزيرات حكومتي استان هرمزگان نيز در اين جلسه گزارشي از وضعيت پرونده هاي اين استان ارائه كرد و گفت: با توجه به اينكه 70 درصد صادرات و واردات سراسر كشور در بندرعباس انجام مي شود و اين استان حدود 1300 كيلومتر مرز دريايي دارد؛ ضرورت انجام گشت هاي سيار دريايي براي كنترل قاچاق در منطقه بيش از پيش احساس مي شد.

وي افزود: بر همين اساس و در راستاي اجراي اهداف سازمان تعزيرات حكومتي و بر اساس اختيارات ماده 19 آيين نامه اجرايي سازمان اقدام به ايجاد گشت مشترك دريايي در استان كرديم كه در همين مدت زمان اين گشت ها باعث كاهش چشمگير قاچاق به ويژه قاچاق سوخت در استان شده است.

اسماعيلي تصريح كرد: تلاش ما بر اين است كه در هرجايي كه تخلف مشاهده شود، ورود كرده و عرصه را بر قاچاقچيان تنگ و از سواستفاده هاي آنها جلوگيري كنيم؛ چون با افزايش توان و كنترل قاچاق در استان هاي ساحلي همچون هرمزگان، سطح قاچاق در سراسر كشور كاهش خواهد يافت.

وي با اشاره به اينكه اين گشت دريايي تا قطع كامل قاچاق در اين استان ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: پيش از اين 4 پايگاه مشترك در استان افتتاح و فعال شده بود اما با توجه به بازخورد مثبت انجام گشت هاي دريايي و نياز به وجود پايگاه مشترك براي اجراي بهتر اين گشت ها، دو پايگاه مشترك تعزيرات با حضور مديركل نظارت و هماهنگي گشت هاي مشترك سازمان تعزيرات حكومتي در اين استان افتتاح شد.

سرهنگ دادستاني فرمانده پايگاه درياباني نيز ضمن تشكر از سازمان تعزيرات حكومتي به خاطر همكاري در كنترل قاچاق استان گفت: در 10 ماه گذشته، 18 ميليون ليتر سوخت قاچاق در استان كشف و ضبط شده است و موفق به استقرار يگان ويژه و تشكيل قرارگاه مبارزه با قاچاق در استان شده ايم.

وي افزود: همچنين جمع آوري لوله هاي قاچاق سوخت از كشتي ها نيز انجام شده و با شناسايي نقاط آلوده در دريا نيز پاسگاه هاي شناور در نقاط آلوده افتتاح شده است.

اجتمام(1)** 9317**1436