اراك - ايرنا - معاون آموزش و تحقيقات دانشگاه علوم پزشكي اراك گفت:30 هزار متر مربع زمين براي نوسازي و توسعه فضاهاي آموزشي و درماني در استان مركزي با مجوز هيات امناي اين دانشگاه اختصاص يافت.

دكتر «اصغر يعقوبي» روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: بهسازي و توسعه فضاهاي آموزشي و درماني استان مركزي در سال هاي گذشته با غفلت مواجه بوده و متاسفانه درحال حاضر اغلب مراكز درماني مادرتخصصي و مهم اين استان فرسوده و غيراستاندارد است.

وي بيان كرد: در نشست هيات امناي دانشگاه علوم پزشكي اراك براي ايجاد مركز سوانح و سوختگي استان مركزي در حاشيه بيمارستان اميرالمومنين (ع) اراك، ساخت مركز سوانح و اورژانس جاده اي در سايت سردشت اراك و نوسازي سه بيمارستان فرسوده اراك مجوز صادر شد.

معاون آموزش و تحقيقات دانشگاه علوم پزشكي اراك خاطرنشان كرد: مجوز هيات امناي اين دانشگاه براي پيگيري بودجه و برنامه ريزي اجرايي شدن آن به معاونت راهبردي رياست جمهوري ارجاع شده و با همراهي مجمع نمايندگان مجلس استان تسريع روند امور در اين بخش در دست انجام است.

دكتر يعقوبي بيان كرد: استان مركزي با قرار گرفتن در مسير كريدور تردد شمال به جنوب و غرب به شرق كشور يكي از مناطق پرحادثه كشور است و به همين دليل ساخت مركز سوانح و اورژانس جاده اي مجزا و تفكيك خدمات آن از فوريت هاي پزشكي شهري ضروري است.

وي اظهار كرد: با توجه به اينكه اراك يكي از قطب هاي صنعتي مهم كشور است، تقويت زيرساخت هاي سوانح و سوختگي در آن از نيازهاي ضروري است كه درحال حاضر در اين حوزه كاستي هاي زيادي وجود دارد.

معاون آموزش و تحقيقات دانشگاه علوم پزشكي اراك ادامه داد: بر اساس محاسبه وزارت بهداشت و درمان درحال حاضر ساخت هر متر مربع فضاي آموزشي 20 ميليون ريال و ساخت و تجهيز هر متر مربع فضاي درماني 40 ميليون ريال اعتبار نيار دارد.

دكتر يعقوبي عنوان كرد: درحال حاضر شهر اراك بيش از 35 هزار متر مربع فضاي آموزشي و درماني دارد كه اغلب آن ها كاربري جنرال براي استان دارند اما با قدمت بيش از نيم قرن و شرايط غيراستاندارد شرايط خدمات درماني را با مشكل مواجه كرده است.

وي گفت: عمده فضاهاي فرسوده كه براي نوسازي اين طرح پيشنهاد شده اند مراكز آموزشي و درماني اميركبير، طالقاني و توسعه بيمارستان هاي خوانساري و وليعصر (عج) اراك است.

هم اينك 20 مركز بيمارستاني در استان مركزي فعاليت دارد كه 16 بيمارستان در حوزه دولتي، سه بيمارستان تامين اجتماعي و يك بيمارستان خدمات خصوصي دارد.ك/3

560/