انزلي - ايرنا - رئيس هيأت مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد انزلي در بازديد از شركت كشتيراني درياي خزر، توسعه كشتيراني در درياي كاسپين را امري راهبردي خواند .

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد انزلي به ايرنا، ' رضا مسرور ' در نشستي با مديرعامل كشتيراني درياي خزر اظهار كرد: با عنايت به فعاليتهاي ارزشمند ناوبري و خدمات تجاري و تجهيزات و امكانات شركت كشتيراني درياي خزر در درياي كاسپين ، اين شركت از توانمندي ها و ظرفيت هاي ايران در حوزه ترانزيت بين المللي بوده و بخشي از توسعه اقتصادي منطقه خزر ناشي از تلاشهاي اين مجموعه است .

وي رويكرد سازمان منطقه آزاد انزلي را فعال سازي كريدورهاي ترانزيتي (شمال-جنوب) و چين-اكتائو-بندرانزلي بمنظور رونق حمل و نقل دريايي در درياي خزر بيان و تصريح كرد : اجلاس بين المللي اتاقهاي بازرگاني كشورهاي حوزه خزر در ارديبهشت ماه سال آينده به ميزاني اين سازمان، فرصت بسيار مناسبي براي گسترش ارتباطات بازرگانان و تجار داخلي با فعالان اقتصادي عضو اين اتاق تجاري بين المللي است.

مسرور متذكر شد: با توجه به نگاه ويژه دولت به توسعه همكاريهاي بين المللي با كشورهاي حاشيه خزر، گسترش ارتباطات اقتصادي و تجاري با اين كشورها از مهمترين اولويتهاي سازمان منطقه آزاد انزلي است و با احداث مجتمع بندري كاسپين در محدوده منطقه بدنبال تكميل و توسعه ظرفيت ها و زيرساختهاي ترانزيت دريايي خود هستيم.

وي در ادامه با اشاره به برقراري خطوط منظم كشتيراني از انزلي به ساير بنادر مهم و رايزني با سازمان توسعه تجارت ايران كه منجر به افزايش ظرفيت كانتينري يخچال دار شده ، خاطر نشان كرد: تأسيس موسسه آموزشي كشتيراني درياي خزر بمنظور پرورش نيروي متخصص در اين منطقه، به افزايش نيروهاي متخصص و كارآمد داخلي در حوزه كشتيراني منجر مي شود.

*كشتيراني درياي خزر تنها ناوگان ملي كشور در درياي كاسپين

مدير عامل شركت كشتيراني درياي خزر نيز در اين نشست گفت : اين شركت از سال 1371 شروع به فعاليت نموده و در سال 1385در منطقه آزاد انزلي به ثبت رسيده است .

'علي اكبر غنجي ' اظهار كرد : اين شركت با هدف توسعه ناوگان ملي و تجاري كشور، برقراري خطوط كشتيراني و بهينه سازي حمل و نقل دريايي در درياي خزر تاسيس شده و با شعب داخلي و خارجي و همچنين اسكله هاي اختصاصي در بنادر خزر، داراي 23 كشتي، بالغ بر300 كانتينر 40 و 20 فوت و همچنين 32 كانتينر يخچالي بوده و با ظرفيت حمل سالانه 100 هزار تن كالا، خطوط كشتيراني مستقيم و منظم با تمام بنادر درياي خزر برقرار كرده است.

وي امكانات كشتيراني درياي خزر را در زمينه صادرات مناسب ارزيابي و تصريح كرد : قرار گرفتن اين مجموعه در محدوده منطقه آزاد انزلي و رويكرد حمايتي مديران اين سازمان براي توسعه مبادلات تجاري و همكاري با كشورهاي حاشيه خزر، بر ظرفيت ها و توانمندي هاي ترانزيت بين المللي اين شركت افزوده است.

در پايان مديرعامل، معاونان و مديران سازمان منطقه آزاد انزلي از محدوده بندري و كشتي هاي شركت كشتيراني درياي خزر بازديد كردند.ك/1

6030 / 2007