غزه – ايرنا – شاخه هاي نظامي گروه هاي مقاومت اسلامي فلسطين، حكم دادگاه مصري در تروريسم خواندن «گردان هاي قسام» شاخه نظامي جنبش حماس را تعجب برانگيز خوانده و خواستار لغو آن شدند.

در بيانيه مشتركي كه در پايان نشست اين گروه ها در غزه صادر شد آمده است: «بسيار جاي شگفتي است كه چنين حكمي از دادگاهي در يك كشور عربي صادر مي شود. مصر نزديك ترين همسايه فلسطين و غزه است و دست رؤساي رژيم صهيونيستي به خون مصري ها آغشته است.

دهها سال است مقاومت فلسطيني هر گاه در دفاع از شرف امت و بازگرداندن كرامت آن به پا خاسته، هميشه كساني پيدا شده اند كه به جاي كمك و حمايت از آن، از پشت خنجر زده اند.

اين گروه ها اعلام كردند: «مقاومت و «گردان هاي قسام» فعاليت خود را عليه دشمن صهيونيستي متمركز كرده و دليل اين ادعا سه جنگي است كه ظرف چند سال گذشته با رژيم صهيونيستي داشته است.

اساسا اين موضوع نياز به ارائه دليل و برهان ندارد و مردم مصر پيش از هر كس ديگري مي داند كه گردان هاي قسام و مقاومت فلسطيني همين چند ماه پيش در طولاني ترين جنگ بين عرب ها و اسراييل موجب افتخار و شرف امت عربي و اسلامي شده است.

اين بيانيه افزوده است: تروريسم اسراييلي كه دهها سال است مردم مصر و فلسطين را در مقابل چشم جهانيان به قتل رسانده، شايستگي بيشتري داشت كه نظر دادگاه هاي مصر و جهان را جلب مي كرد. اما اين رژيم اشغالگر همچنان آزادانه به حيات خود ادامه مي دهد و هر روز قوانين جهاني را زير پا مي گذارد.

گردان هاي مقاومت فلسطيني ادامه دادند: بدون شك اين حكم ظالمانه سخيف تعبيري از وجدان و راي مردم مصر نيست و رژيم صهيونيستي از همان ابتداي تاسيس، دشمن مشترك ما فسطيني ها و ملت مصر بوده و هست.

اين گردان ها با اعلان مخالفت خود با اين حكم ظالمانه تاكيد كردند: اين تصميم عجيب بيش از اينكه عليه مقاومت فلسطين باشد ملت بزرگ مصر و تاريخ و تمدن و جايگاه اين كشور بزرگ را هدف گرفته است. مقاومت اسلامي در قلوب مردم مصر و همه عرب ها و مسلمان ها جاي دارد.

صدور چنين حكمي، تغييري در موضع گيري هاي گردان هاي قسام ايجاد نخواهد كرد و نسل هاي آينده اين موضع گيري هاي شرافتمندانه را به خاطر خواهد آورد.

اين حكم در عين حال با وظيفه و نقشي كه از كشوري چون مصر انتظار مي رود هماهنگي ندارد و به جايگاه جهاني اين كشور ضربه خواهد زد.

گروه هاي نظامي با خطاب قرار دادن اهالي مصر، خواستار محكوم ساختن اين تصميم ظالمانه و پشتيباني از مقاومت در مقابل رژيم صهيونيستي شدند.

اين بيانيه در پايان از مردم فلسطين خواست با شركت در راهپيمايي روز جمعه خشم خود را از اين حكم ابراز كنند.

خاورم*(4)*387*381*390*1917