در نخستين نگاه به هشت تابلوي اين نمايشگاه كه نقاش عنوان «ديدن» را براي آن انتخاب كرده ، تكرار سه بار عناصر صورت در آنها، خود را به رخ مي كشند و ديدن سه جفت ابرو، سه جفت چشم، سه بيني و سه دهان در تمامي اين تابلوها سوال برانگيز است.
آدا محمدي در برابر اين پرسش ايرنا صادقانه، پاسخ مي دهد: همه چيز از يك اشتباه و خطاي ديد و لغزش ناخودآگاه قلم آغاز شد و در مسير تصحيح به يك ايده جديد تبديل شد.
قوت غالب اين نقاشي ها آبرنگ است كه گاهي ماژيك و مدادرنگ هم چاشني اين تابلوهاي رنگين شده اند و فضاي شرقي از مصر باستان گرفته تا نشانه (اِلِمان) فلسفه هاي هاي شرق دور نيز در آنها خودنمايي مي كند.
اين هنرمند جوان فضاي كارهايش را برگرفته از حس و حال خود در زمان خلق اثر و بازتابي بيروني از دنياي دروني خود معرفي مي كند.
در كنار نقاشي بر بوم نرم، سنگ هاي سخت نيز از دستان اين هنرمند در امان نمانده اند و تعدادي سنگ كه حالا هر يك به مدد رنگ هويتي انساني گرفته اند در اين نمايشگاه به نمايش درآمده اند.
وي درباره ترسيم صورت بر سنگ نيز مي گويد: سنگ ها و طبيعت منطقه هرمزگان فرم خاصي دارند كه نمونه آن دره تنديس ها در جزيره هرمز است.
اين صورتگر نقاش سنگ ادامه مي دهد: شكل و فرم هر سنگ يك تصوير ابتدايي را در ذهن ايجاد كرد كه در تعيين شكل نهايي اثر، موثر بود.
آدا محمدي متولد 1367 است و دانش آموخته رشته گرافيك از دانشگاه سوره تهران است.
نمايشگاه نقاشي آدا محمدي كه از سيزدهم بهمن در نگارخانه زنده ياد كوروش گرمساري بندرعباس آغاز شده 17 بهمن پايان مي يابد.
2094/ 2025
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
بندرعباس - ايرنا - نگارهانه زنده ياد «كوروش گرمساري» بندرعباس اين روزها ميزبان آثاري است كه به گفته نقاش آن، همگي از يك اشتباه در «ديدن» خلق شده اند.