تهران - ايرنا- مدير كل مركز آزمايشگاه هاي مرجع سازمان غذا و دارو از كاهش آلاينده ها و تقلبات مواد غذايي خبر داد.

به گزارش ايرنا از پايگاه خبري سازمان غذا و دارو، حسين رستگار افزود: اين آلاينده ها و تقلبات مواد غذايي بر اساس برنامه هاي علمي و اجرايي با مشاركت آزمايشگاه هاي كنترل غذا و دارو كشور كاهش مي يابد.

وي با بيان اينكه بر اساس برنامه هاي در حال طراحي براي كاهش آلاينده ها و تقلبات مواد غذايي، دومين جلسه كميته كشوري «علمي-اجرائي پايش آلاينده ها و تقلبات كشور» برگزار شد، افزود: اين كميته با دستور رئيس سازمان و با همكاري و هم انديشي متخصصان مربوطه در ساختار غذا و داروي كشور به منظور همسويي در راستاي اجراي هرچه بهتر طرح تحول نظام سلامت تشكيل شد.

رستگار با اشاره به اينكه در اسناد بالا دستي نظام و سياست هاي ابلاغي مقام معظم رهبري بهداشت و سلامت فرد و جامعه بسيار مورد تاكيد قرار گرفته است، اظهار داشت: تشكيل اين كميته براي كنترل، پايش آلاينده ها و شناسائي تقلبات يكي از مهمترين برنامه هاي سازمان غذا و دارو است.

مدير كل مركز آزمايشگاه هاي مرجع سازمان غذا و دارو در ادامه با مصوبات كميته اشاره و خاطرنشان كرد: در اين جلسه نظرات و پيشنهاد هاي شركت كنندگان براي پايش علمي و اجراي صحيح، فراگير پايش آلاينده ها، شناسائي و كنترل تقلبات اعلام شد.

رستگاردر پايان تشكيل كارگروه هاي سياستگذاري و برنامه ريزي، ارزيابي و مديريت خطر آلاينده ها و تقلبات مواد غذائي، روش هاي آزمون، كاهش آلاينده ها و سموم ميكروبي و شيميايي، باقيمانده سموم كشاورزي، شناسايي و ارزيابي تقلبات را از مهمترين مصوبات آن جلسه عنوان كرد.

اجتمام(1)**9185 ** 1418