ساوه- ايرنا- معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: 20 هزار واحد مسكوني مددجويان بهزيستي كشور ساخته شده و آماده واگذاري به متقاضيان است.

به گزارش ايرنا، «همايون هاشمي» روز دوشنبه در آيين بهره برداري از 96 واحد مسكوني مددجويان بهزيستي شهرستان ساوه افزود: ساخت 200 هزار واحد مسكن مددجويي در كشور تعهد شده كه با تحقق آن تحول عظيمي در مديريت مشكلات مددجويان و بهبود سطح كيفي زندگي آنها ايجاد مي شود.

وي گفت: تفاهم نامه اي با بنياد مسكن انقلاب اسلامي و تعاون، كار و رفاه اجتماعي براي ساخت مسكن مددجويان بهزيستي منعقد شده كه در قالب آن 40 هزار واحد ساخته مي شود و بخشي از آن به استان مركزي اختصاص دارد.

وي با اشاره به اين كه مسكن براي تمامي اقشار يكي از نيازهاي پايه و اصلي است، اظهار كرد: بهزيستي در دو سال اخير از سوي وزارت راه و شهرسازي در ساخت مسكن اقشار محروم ، برتر شناخته شده است.

معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي توضيح داد: بيش از 70 درصد مشكلات مددجويان بهزيستي با ساخت مسكن حل مي شود.

هاشمي گفت: سرعت عمل بالا در ساخت مسكن مددجويان از ويژگي هاي مطلوب بهزيستي است و نمونه آن ساخت واحدهاي مسكوني در ساوه در كمتر از دوسال است.

وي ادامه داد:ارتقاي سطح زندگي و رفاه مردم و تلاش براي بهبود كيفيت زيست اقشار متوسط و كم درآمد مهم ترين دغدغه مسوولان است و بهزيستي به عنوان يكي از نهادهاي حمايتي مهم در اين عرصه به خوبي ايفاي نقش كرده است.

«همايون هاشمي» افزود: ماموريت هاي سازمان بهزيستي از سرفصل هاي مهم مديريت اجتماعي و فرهنگي كشور است كه با توجه به محدوديت منابع اعتباري نياز است مشاركت مردمي و كمك هاي سازمان هاي مردم نهاد به صورت تخصصي در اين بخش افزايش يابد.

وي گفت: ساماندهي و مهار آسيب هاي اجتماعي، رسيدگي به وضعيت زنان در معرض آسيب، معلولان، بيماران رواني مزمن و ده ها بخش ديگر از مسايلي است كه اگر با ظرافت و برنامه پيگيري نشود مشكل آفرين است.

وي گفت: هم اكنون 180 هزارر بيمار رواني مزمن تحت پوشش بهزيستي است و از اين رو بايد قدر مددكاران بهزيستي را بهتر از گذشته دانست.

مديركل بهزيستي استان مركزي نيز در اين آيين گفت: تا پايان امسال حدود 100 واحد مسكن مددجويي به متقاضيان واگذار مي شود.

«بهروز رفيعي» افزود: تا پايان شهريور ماه سال آتي يك هزار و 440 واحد مسكن تحويل متقاضيان استان مركزي مي شود.

نماينده مردم ساوه و زرنديه در مجلس شوراي اسلامي در اين آيين گفت: توانمند سازي اقشار ضعيف و تامين نيازهاي پايه آنها مسووليتي سنگين است كه بر عهده بهزيستي و كميته امداد گذاشته شده است.

«شهلا ميرگلوبيات» افزود: براي ساخت و تكميل 96 مسكن مددجويي بهزيستي ساوه در مجموع شش ميليارد و 300 ميليون ريال از سوي دولت، يك ميليارد ريال مساعدت خيران سرمايه گذاري شده و مددجويان سهم ناچيزي در تامين هزينه هاي آن داشته اند.

بهزيستي استان مركزي حدود 65 هزار توانجو را به طور مستمر و غير مستمر تحت پوشش خدمات حمايتي خود دارد.ك/2

6013/7337