بندرعباس - ایرنا - وزیر دادگستری گفت: در مذاكرات هسته ای آمریكا و اروپا با تمام نیرو به میدان آمده اند كه این نشانه قوت و توانمندی ملت و نظام است اما عده ای خارج از گود نشسته و ناتوانی و بی هنری خود را با اتهام زنی جبران می كنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری هرمزگان افزود: مذاكرات، میدان پهلوانی است و رفتن به این میدان رشادت می خواهد اما عده ای جور دیگری تفسیر می كنند و نمی خواهند بفهمند؛ خارج از گود نشسته و تهمت می زنند.

وی تصریح كرد: تعداد اعضای تیم آمریكایی و اروپایی شركت كننده در مذاكرات ، 10برابر تعداد گروه ایرانی و محافظان آنهاست كه این موضوع نشان دهنده قوت و توانمندی ملت و نظام جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام پورمحمدی اظهار داشت: در شرایطی كه استفاده ما از امكانات مختصر بوده، دشمن به وحشت افتاده و اگر این بهره وری به كفایت باشد و راهبرد مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و استفاده حداكثری از توانمندی داخلی اجرایی شود، قدرت و توان ایران چند برابر خواهد شد.

وزیر دادگستری با اشاره به اهمیت ایران در جهان خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامی در جهان موقعیت ممتازی دارد و نه تنها سیاستمداران و روسای دولت ها و ابرقدرت ها را درگیر كرده بلكه در تفكر و فضای ذهنی نخبگان جهان و در مباحث كلامی، فلسفی، نظری، دینی، فرهنگی و هنری نیز دارای جایگاه بوده و حساسیت برانگیز شده است.

وی یادآور شد: در موضوع حقوق بشر، مجامع بین المللی ایران را محكوم می كنند و این درحالی است كه ایران در این باره دارای دیدگاه مشخص است و به از بین رفتن حق انسان ها و آزادی در هتاكی و تعدی و تجاوز به شخصیت انسان در كشورهایی مانند آمریكا معترض است.

وی با اشاره به گزارش منتشر شده در آمریكا درمورد شكنجه در زندان گوانتانامو و نقض حقوق بشر در این كشور گفت: بخش های زیادی از این گزارش منتشر نشده اما همان بخش اندك منتشر شده نیز وحشتناك است.

وزیر دادگستری تاكید كرد: با وجود كاستی هایی كه در كشور وجود دارد نباید دستاوردهای خود را به عنوان میراث و تمدن جهانی دست كم بگیریم .

پورمحمدی دانشگاه ادیان و مذاهب قم را یكی از این دستاوردها معرفی كرد كه با دو هزار دانشجو،حدود 150كتاب مسیحیت را ترجمه كرده و ترجمه كتاب پاپ قبلی در این دانشگاه موجب شد مراسم رونمایی از این ترجمه در واتیكان برگزار شود.



** سیستم اداری ایران معیوب است

وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنان خود به مشكلات سیستم اداری ایران اشاره كرد و اظهار داشت: این سیستم معیوب بوده و به سختی حركت و تمام بودجه جاری را جذب می كند.

پورمحمدی تصریح كرد: هرچند از دولت الكترونیك سخن گفته می شود اما تنها نتیجه آن دوباره كاری بوده و یك بار امور در سیستم های رایانه ای پیگیری و یكبار دیگر تمام مراحل به صورت كاغذی و سنتی دنبال می شود.

به گفته وزیر دادگستری هرگاه امور مردم بدون نیاز به مراجعه حضوری و نامه نگاری انجام شد ،می توانیم ادعای برقراری دولت الكترونیك داشته باشیم و در غیر این صورت دچار خودفریبی شده ایم.

وی این روند را یكی از موانع اساسی جذب سرمایه دانست و خاطرنشان كرد: گاهی 10 ارگان و نهاد برای دادن یك مجوز ورود می كنند و طبیعی است كه در چنین شرایطی صاحبان سرمایه به جای كار تولیدی به سوداگری روی می آورند.



** نگرش به مناطق آزاد باید تغییر كند

حجت الاسلام پورمحمدی در بحث مناطق آزاد نیز گفت: قرار نبود مناطق آزاد به بازار واردات غیررسمی بدون عوارض تبدیل شود و این نگرش باید تغییر كند.

وزیر دادگستری، استان هرمزگان را دارای اهمیت ملی توصیف كرد كه هم اكنون در یك گرانیگاه تاریخی از نظر موقعیت اقتصادی قرار گرفته است.

وی تاكید كرد: گشایش كشور به نجات اقتصادی هرمزگان وابسته است و یكی از راههای رشد ملی، توسعه سواحل جنوب بویژه هرمزگان است.

به گفته وی در چنین شرایطی همه مدیران باید برای جذب سرمایه و پیشبرد امور تلاش كنند. ك/3

2094/6048/ 1650