انزلی - ایرنا - مدیر مجتمع صنایع دریایی شهید تمجیدی در دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از این مركز از توسعه حوزه فعالیت این مجموعه از كشتی سازی نظامی به تجاری و گردشگری خبر داد .

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی ' ناخدا قلیزاده ' در این دیدار اظهار كرد : با توجه به ظرفیتها و نیروی انسانی متخصص در این مجموعه توان ساخت كشتی های تجاری و گردشگری را نیز داریم.

وی آمادگی خود را برای همكاری در زمینه های طراحی ، ساخت و تعمیر شناورها و اسكله های دریایی به همراه ارائه خدمات فنی مهندسی اعلام و پیشنهاد كرد : سال آینده همایش توسعه سرمایه گذاری دریایی در كشورهای حاشیه دریای خزر در منطقه آزاد انزلی برگزار شود.

*اعلام آمادگی برای توسعه همكاری ها

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در بازدید از مجتمع كشتی سازی شهید تمجیدی و جلسه مشترك با مدیران این مجتمع در خصوص توسعه همكاریها تاكید كرد .

'رضا مسرور ' در جریان این بازدید ظرفیتهای مجتمع كشتی سازی شهید تمجیدی را بسیار خوب ارزیابی و تصریح كرد : با عنایت به توانمندیها و ظرفیتهای موجود می توان طرح های مشتركی در منطقه همچون ساخت اسكله مارینا با همكاری بخش خصوصی اجرا نمود.

وی خاطرنشان كرد : اجرای این طرحها زمینه تحقق برنامه راهبردی این سازمان مبنی راه اندازی مسیر گردشگری دریایی میان بنادر ایران در دریای خزر را مهیا می نماید.

مسرور با بیان اینكه در زمینه توسعه زیرساختها و توانمندیهای صنعت گردشگری برنامه های متعددی را در دست اقدام داریم افزود : صنایع دریایی شهید تمجیدی می تواند از اجلاس اتاقهای بازرگانی حوزه خزر كه اردیبهشت ماه سال آینده به میزبانی این منطقه برگزار می شود جهت معرفی ظرفیت های خود در حوزه طراحی و ساخت كشتی به فعالان اقتصادی و بازرگانان كشورهای حاشیه دریای خزر بهره مند شود.

مجتمع كشتی سازی شهید تمجیدی از سال 1375 و با دستور مقام معظم رهبری در بندر انزلی به منظور طراحی و ساخت كشتی و شناورهای دریایی نظامی و تجاری شروع به فعالیت نمود و فعالیت های ارزشمندی در حوزه ساخت شناورهای دریایی داشته است كه طراحی و ساخت ناوشكن جماران دو و ناوچه كلاس پیكان در این مجموعه از مهمترین افتخارات آن است.ك/1

6030/6070