مسكو-ایرنا- رسانه ها اعلام كردند كه روسیه در پی حذف مسكو از سامانه مالی بین المللی سویفت از سوی غرب، اقدام به تاسیس و راه اندازی سامانه مالی مشابه سویفت در این كشور كرد.

به گزارش ایرنا، برخی رسانه های روسی ازجمله خبرگزاری روسیا سگودنیا روز شنبه اعلام كردند: سامانه مالی روسیه در حال حاضر در داخل این كشور فعالیت می كند و 91 بانك به آن پیوسته اند.

این سامانه جدید امكان می دهد اطلاعات در قالبی مشابه پیام های سویفت از طریق بانك های روسیه بدون هر گونه محدودیتی به تمام نقاط این كشور منتقل شود.

به گزارش روسیا سگودنیا، خانم اولگا اسكوروباگاتووا معاون بانك مركزی روسیه در دیدار با جمعی از سران موسسات مالی و بانك های روسیه به راه اندازی سامانه مالی این كشور (مشابه سویفت) اشاره كرد.

بانك مركزی روسیه در ماه دسامبر و پس از ان كه برخی كشورها تهدید به كنار گذاشتن روسیه از سامانه مالی سویفت كردند، شروع به تاسیس سامانه مالی روسی كرد.

دمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه اواخر سال میلادی 2014 نسبت به حذف روسیه از سامانه مالی بین المللی سویفت به غرب و آمریكا هشدار داد و گفت: اگر روسیه را از سامانه مالی سویفت حذف كنند،روسیه حتما پاسخ خواهد داد.

وی ادامه داد: پاسخ روسیه ممكن است اقتصادی یا در عرصه های دیگر باشد.

اروپام*5*391 **1917