قم - ايرنا - قائم مقام شهردار قم از تشكيل ستاد استقبال از رييس جمهوري اسلامي ايران و هيات دولت در شهرداري قم خبر داد.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا از روابط عمومي شهرداري قم، «اسماعيل زارعي كوشا» در جلسه ‌اي كه با حضور معاونين، شهرداران مناطق هشتگانه و مديران ستادي شهرداري قم برگزار شد، افزود: اين ستاد به منظور آمادگي استقبال از رييس جمهوري و هيات دولت در راستاي انجام امور مرتبط با شهرداري قم بوده كه بايد به نحو احسن انجام شود.

وي با اشاره به فرصت‌هاي مناسبي كه براي شهر و استان مقدس قم در خلال اين سفر به دست خواهد آمد اضافه كرد: بايد با برنامه‌ ريزي لازم و معرفي بهتر خدمات مديريت شهري بتوانيم بهترين بهره‌ برداري را از اين فرصت داشته باشيم.

زارعي كوشا هدف مجموعه اجرايي استان قم براي استقبال از رييس جمهوري را تقويت نظام با توجه به موقعيت خاص اين استان و ديد رسانه ‌اي ويژه‌اي كه در اين سفر وجود خواهد داشت عنوان كرد و افزود: بايد تمامي اقدامات لازم را در حوزه مديريت شهري در خصوص استقبال از هيات دولت به انجام رسانيم.

قائم مقام شهردار قم، اخذ اعتبارات و مجوزهاي مورد نياز از هيات دولت براي شهرداري قم را يادآور شد و گفت: اخذ اين اعتبارات و امتيازات مي ‌تواند تاثير بسزايي در جهت خدمت بهتر به زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) داشته باشد و بايد نسبت به آن توجه ويژه داشت.

تشكيل كميته پيگيري اخذ مجوزات و اعتبارات از هيات دولت، تعريف و معرفي پروژه‌هاي شهرداري قم به خصوص پروژه‌هاي شاخص و ميزان اعتبارات مورد نياز، تهيه ليست پروژه‌هاي قابل افتتاح و برنامه ‌ريزي براي برگزاري مراسم افتتاحيه آن، تشكيل اتاق سرمايه‌ گذاري استان قم در نهاد رياست جمهوري، پيگيري مباحث مترو، مونوريل و پروژه‌هاي سرمايه‌ گذاري از ديگر نكات و پيشنهادات مورد بحث در اين جلسه بود.

حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني رييس جمهوري اسلامي ايران و هيات دولت، اسفندماه سال جاري به استان قم سفر مي كنند.



** پيشرفت منطقه پرديسان يكي از اولويت هاي اصلي مديريت شهري است

قائم مقام شهردار قم گفت: براي پيشرفت و حل مشكلات پرديسان بايد همه دستگاه هاي خدمت رسان دولتي به تعهدات خود در اين منطقه عمل كنند.

زارعي كوشا با اشاره به تراكم فعاليت هاي عمراني شهري در منطقه هشت شهري، اظهار داشت: شهرك پرديسان منطقه اي جديد الاحداث است و طبيعي است كه حجم كارهاي عمراني آن بسيار زياد باشد.

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر جمعيت پرديسان يك سوم ظرفيت واقعي آن است، تصريح كرد: طبيعي است كه به موازات رشد جمعيت در اين منطقه بايد زيرساخت هاي لازم آن هم فراهم شود.

زارعي كوشا بيان داشت: در منطقه هشت شهري صرفا مجموعه مديريت شهري يك واحد اجرايي و موثر نبوده و دستگاه هاي ديگري مانند اداره كل راه و شهرسازي نقش ويژه اي در عمران و آباداني اين منطقه دارد.

وي تاكيد كرد: براي پيشرفت و حل مشكلات پرديسان بايد همه دستگاه هاي خدمت رسان دولتي به تعهدات خود در اين منطقه عمل كنند، بخش عمده ساخت و ساز و زمين هاي پرديسان به اداره كل راه و شهرسازي مربوط مي شود كه بايد كارهاي عقب مانده خود را انجام دهد.

زارعي كوشا عنوان داشت: در حال حاضر تعامل خوبي بين دستگاه هاي استان وجود دارد و سعي مي كنيم با تقويت تعامل ها كارهاي زمين مانده در مسير را انجام دهيم، البته هنوز با آنچه مردم انتظار دارند فاصله زيادي داريم اما تلاش خود را براي رفاه هرچه بيشتر شهروندان انجام خواهيم داد.

قائم مقام شهردار قم افزود: اگر مبناي توسعه عمراني و زير ساختي را درآمد مناطق بدانيم، شهرك پرديسان از نظر درآمد در آخرين رده جدول قرار دارد، قيمت پايين زمين و ساخت و ساز دولتي و مسكن مهر موجب شده اين منطقه درآمدي كمي داشته باشد، اما با اين همه مجموعه مديريت شهري اعتبارات كلاني را براي پيشرفت و توسعه اين منطقه هزينه كرده است.

وي يادآورشد: سعي شده بيشترين اعتبارات به منطقه پرديسان سوق داده شود، پروژه هاي زيادي در اين منطقه در حال اجراست كه حتي اگر به صورت هفتگي در پرديسان تردد كنيم شاهد انجام پروژه هاي جديد هستيم.

زارعي كوشا تاكيد كرد: پيشرفت پرديسان يكي از اوليت هاي اصلي ماست، شهردار اين منطقه هم عملكرد خوبي داشته و توانسته با ارتباط خوب با مردم و جذب سرمايه گذار به پيشرفت اين منطقه كمك شاياني بكند، به عنوان مثال افتتاح فروشگاه هاي زنجيره اي عترت كه با سرمايه گذاري بخش خصوصي صورت گرفته بخشي از نيازهاي مردم اين منطقه را تامين مي كند. ك/2

/8138/ 1175