كرمانشاه - ايرنا - رييس اداره ميراث فرهنگي روانسر گفت: 67 تپه تاريخي در اين شهرستان به ثبت رسيده كه تپه هاي سه گانه موسايي از مهم ترين آن ها است.

'محمدرضا جلدي' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: روانسر در حوزه اورامانات قرار گرفته و 9 كميته ستاد تسهيلات نوروزي به دبيري اداره كل ميراث فرهنگي استان كرمانشاه در اين شهرستان تشكيل مي شود.

وي با اشاره به آثار تاريخي و گردشگري روانسر ادامه داد: گوردخمه فرهاد با قدمت دو هزار و 700 سال و تپه هاي سه گانه موسي با چهار هزار و500 تا پنج هزار سال قدمت از آثار شاخص تاريخي و گردشگري اين شهرستان است.

به گفته جلدي، مجتمع تجاري و بازارچه صنايع دستي توسط بخش خصوصي در روانسر آغاز به كار كرده است.

رييس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري روانسر همچنين از ساماندهي سراب روانسر خبر داد و افزود: اين سراب توسط شهرداري ساماندهي شده و نورپردازي آن در مراحل پاياني قرار دارد.

جلدي با تاكيد بر اينكه روانسر در فصل زمستان داراي جاذبه هاي طبيعي گردشگري است، اظهار كرد: سراب جابري، سراب ياوري واقع در ابتداي شهرستان و غار قوري قلعه كه در 86 كيلومتري كرمانشاه واقع شده در فصل زمستان ديدني است.

جلدي تصريح كرد: تاكنون جشنواره اي براي بازي هاي زمستانه در اين شهرستان برگزار نشده ولي برنامه هايي در همين راستا براي سال هاي آينده تدارك ديده شده است.

شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعيت در 55 كيلومتري شمال غرب كرمانشاه و در دامنه كوه يله ور (كوهستان شاهو) قرار دارد.

7460/8066