قزوين-مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان قزوين گفت: تاكنون 10 هزار و 152 واحد مسكوني مهر تعاوني هاي مسكن كارگري و كارمندي قزوين بهره برداري و به متقاضيان تحويل داده شده است.

'مسعود بابايي' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: هم اكنون حدود 2 هزار و 500 واحد مسكوني ديگر نيز در قالب اين تعاوني ها در حال ساخت مي باشد.

وي اظهار كرد: تعاوني هاي مسكن كارگري و كارمندي متعلق به كارگران كارخانجات و واحدهاي توليدي و كارمندان دستگاه هاي مختلف اجرايي استان مي باشند كه متقاضي دريافت مسكن مهر بوده اند.

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي قزوين در ادامه با اشاره به فعاليت بيش از 280 تشكل كارگري و كارفرمايي در قالب شوراهاي اسلامي كار، نمايندگان كارگري و انجمن هاي صنفي كارگري و كارفرمايي در استان، افزود: در سال جاري براي اعضاي اين تشكل ها 70 دوره آموزشي برگزار شده است.

وي با بيان اينكه دوره هاي آموزشي برگزار شده با هدف توانمند ساختن تشكل هاي كارگري و كارفرمايي از سوي اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي قزوين برگزار شده است، در پايان افزود: اين تشكل ها بازوي قوي براي اين اداره كل در پيگيري مشكلات و امور مربوط به جامعه كار و توليد به شمار مي روند.

حدود 150 هزار نفر عضو جامعه كارگري استان قزوين به شمار مي روند كه در بخش هاي مختلف صنعت، كشاورزي و خدمات مشغول به كار هستند.

3013