تهران - ایرنا - مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت :گشایش گشایش اعتبار (ال سی ) احداث خط‌ آهن نخستین قطار پر سرعت ایران در مسیر تهران - قم - اصفهان انجام شد و عملیات اجرایی این پروژه 6 اسفند ماه جاری با حضور یك مقام بلند پایه كشور به شكل رسمی آغاز می‌شود.

گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی حاكی است ، اصغر فخریه كاشان افزود: تاكنون مراحل مختلف قرارداد این پروژه به خوبی پیش رفته و درخصوص موارد حل نشده ،مذاكرات ادامه دارد و انتظار می رود قبل از سال 94 تمامی مسایل آن حل شود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی یادآورشد: عملیات اجرایی این پروژه با انجام زیرسازی‌های لازم صورت گرفته و با تكمیل آن امكان برقراری خط آهن قطار پرسرعت تهران – اصفهان فراهم می شود ، قرار است فعالیت عمرانی اجرای این پروژه روز چهارشنبه (فردا ) به شكل رسمی آغاز شود .

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در بهمن ماه گذشته به خبرنگاران گفته بود عملیات اجرایی طرح مهم قطار سریع‌السیر تهران ـ فرودگاه امام خمینی (ره) ـ قم ـ اصفهان (تهران - اصفهان) كه به دلیل مسائل مالی مدتی متوقف شده بود به زودی با ریل‌گذاری این مسیر آغاز می‌شود.

قطار سریع‌السیر با سرعت بیش از 300 كیلومتر از تهران حركت و در نخستین ایستگاه به فرودگاه امام خمینی (ره) می‌رسد.

قطار سریع‌السیر امكان دسترسی ریلی به فرودگاه امام را از یك ایستگاه بالاتر از ایستگاه راه‌آهن تهران واقع در مركز شهر فراهم می‌كند و مردم می‌توانند با این قطار پرسرعت به فرودگاه امام بروند تا از ترافیك این مسیر به راحتی بگذرند.

این مسیر ریلی تا قم ادامه خواهد داشت و در قم یك ایستگاه مركزی دارد كه مردم می‌توانند به زیارت حضرت معصومه (س) بروند، كسانی كه در قم زندگی می‌كنند یا در این شهر كار دارند، می‌توانند با این قطار بسیار سریع در فاصله زمانی 30 تا 35 دقیقه از تهران به قم بروند و سپس از قم به سمت اصفهان حركت می‌كنند.

اقتصام(1)1108 ** 1559