زابل- ایرنا- یادواره سردار شهید قاسم میرحسینی با عنوان همایش یل سیستان با حضور نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، امام جمعه زابل، فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید هراتی سیستان و شماری از سران طوایف، ریش سفیدان و مسوولان استانی در زابل برگزار شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در یادواره سردار شهید قاسم میرحسینی با گرامیداشت یاد و خاطره این غیور مرد سیستانی افزود: برگزاری یادواره شهدا برای این است كه راه رسیدن به ارزش های واقعی را هیچگاه گم كنیم.

آیت الله عباسعلی سلیمانی گفت: رزمندگان اسلام برای بدست آوردن پست و مقام به جبهه های نبرد حق علیه باطل نرفتند بلكه هدفشان دفاع از كیان، انقلاب و عزت مردم سرافراز ایران بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری رسالت ملت ایران در دفاع از راه شهدا را در شرایط كنونی بسیار سنگین دانست و اظهار داشت: بزرگان طوایف می توانند با جمع آوری ثروت طایفه خود در استان سیستان و بلوچستان تعاونی های فامیلی تشكیل دهند تا با سرمایه گذاری در بخش های اقتصادی برای رفع مشكلات حاكم بر جامعه گامی برداشته شود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان حضور مردم در یادواره شهدا را نشان از علاقه مندی آنان به نظام و راه شهدا دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران امانتی در اختیار ما است كه باید به خوبی از آن پاسداری كنیم.

امام جمعه زابل نیز در این مراسم اظهار داشت: سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی كه از افتخارات جهان اسلام است و تمام دشمنان اسلام را پریشان احوال كرده تا نام شهید قاسم میرحسینی را می شنود باران اشك برگونه هایش روان می شود.

حجت الاسلام علی اكبر كیخا با بیان اینكه زمانی كه سردار قاسم میرحسینی وارد عرصه جنگ می شد رزمندگان قوت می گرفتند تاكید كرد: برای همه لازم است به منظور بهتر حركت كردن در مسیر ولایت، شخصیت های هشت سال دفاع مقدس را مطالعه كنند.

فرمانده ناحیه سپاه زابل گفت: شهادت بالاترین نعمت خداوند برای عاشقان است و خداوند این بالاترین نعمت را به حاج قاسم میرحسینی عطا فرمود.

محمد ناظری افزود: برای مردم منطقه همین بس كه رهبر معظم انقلاب در سفر خود به سیستان فرمودند من سیستان را با شهید میرحسینی می شناسم.

به گزارش ایرنا، قاسم میرحسینی سال 1342 در روستای صفدر میربیك از توابع جزینك شهرستان زهك دیده به جهان گشود و با داشتن زندگی سراسر مردانی و عزت سرانجام سال 1365 در عملیات كربلای پنج بر اثر اصابت تیر مستقیم به ناحیه پیشانی به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

یادواره سردار شهید قاسم میرحسینی با عنوان همایش یل سیستان با حضور نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، امام جمعه زابل، فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید هراتی سیستان، شماری از خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان، سران طوایف و ریش سفیدان و مسوولان استانی در زابل برگزار شد.

7317/3042