شيراز- ايرنا- عضو نظام مهندسي ساختمان استان فارس گفت:25 سال از تهيه و تدوين نخستين مبحث مقررات ملي ساختمان سپري مي شود اما اين مقررات با پيشرفت هاي صنعت ساختمان سازي متناسب نشده است.

به گزارش ايرنا اردشير ديلمي ، پنجشنبه در ميزگرد تخصصي ششمين همايش مقررات ملي ساختمان افزود:همه ما از وجود فاصله زياد بين هدف قانون و مقررات با حرفه مهندسي در حوزه ساخت و ساز مطلع هستيم به همين سبب بايد با ارائه ساختارهاي واقع بينانه تر مقررات جديدي در نظام ساخت و ساز كشور تدوين شود.

وي گفت:بدون شك ادامه اين وضعيت فاصله حوزه ساخت و ساز را با اجراي قوانين و مقررات بيشتر مي كند و متخصصان و مهندسان شركت كننده در اين همايش بايد با نقد و بررسي و آسيب شناسي هاي مورد نياز طرح تحول نظام مهندسي و سيستم ساخت و ساز ساختمان كشور را پايه گذاري كنند.

ديلمي اظهار كرد:اكنون وجود يك مبحث در زمينه مراقبت و نگهداري از سرمايه هاي ملي مردم ضروري است و ضروري است با تهيه مباحث جديد ايمني، بهداشت، بهره وري، آسايش و صرفه اقتصادي را براي مردم فراهم كنيم.

يك مدرس دانشگاه آزاد اسلامي نيز در اين همايش گفت: پايش سازه در سلامتي ساختمان ها بسيار اهميت دارد و بايد با استفاده از روش هاي مختلف حفاظتي از آسيب هاي آشكار و نهان سازه جلوگيري شود.

رضا رازاني افزود: هر چه سلامتي سازه ها بيشتر پايش شود طول عمر مفيد ساختمان ها افزايش مي يابد و اين مساله مي تواند به عنوان يك راهبرد مهم در حوزه ساخت و ساز كشور مورد توجه جدي قرار گيرد.

بيش از 40 ميزگرد تخصصي در بخش هاي مختلف شهرسازي، عمراني، تاسيساتي و معماري در ششمين همايش مقررات ملي ساختمان با حضور استادان، متخصصان و مهندسان كشورمان روزهاي ششم و هفتم اسفند جاري در شيراز برگزار شد.

آيين اختتاميه اين همايش عصر امروز (پنجشنبه) برگزار مي شود.ك/2

1108 /2027 /6118