كاشان- ايرنا- قائم مقام انجمن بين المللي ترويج زبان و ادب فارسي گفت: پروين اعتصامي به حق پيشواي راستين شعر مادرانه است.

به گزارش ايرنا، عبدالرضا مدرس زاده شامگاه يكشنبه در همايش نكوداشت پروين اعتصامي در كانون فرهنگي تربيتي شهيد قاسم عربيان آران و بيدگل اظهار داشت: لطيف ترين تعابير در خصوص زن و جهان بيني و فرهنگ زنانه در اشعار پروين اعتصامي يافت مي شود.

وي افزود: اشعار وي در بردارنده تعابيرعارفانه و سخنان انسان ساز است و اين شاعر گرانقدر در عرصه هنر و فرزانگي سرآمد است.

وي گفت: برخي اشعار و آثار پروين اعتصامي را به مناظره هاي وي خلاصه مي كنند، درحالي كه بايد ديد به چه دليل وي از قالب مناظره بهره گرفته است.

مدرس زاده تصريح كرد: روزگار پروين اعتصامي روزگار مناظره، تقابل و دورويي است و او از اين قالب و تعبيرهاي آن به عنوان يك نقاب بهره جسته تا تفكر خود را در پشت تعابير پنهان كند.

وي با بيان اينكه از پروين اعتصامي به نيكي ياد نشده است، گفت: در سراسر ديوان وي آنچه به خوبي آشكار است، زن ايراني است.

رخشنده اعتصامي معروف به پروين اعتصامي در 25 اسفند 1285 در تبريز زاده شد، از اين شاعره زن ايراني با عنوان مشهورترين شاعر زن ايران ياد مي‌شود.

پروين اعتصامي از پايه ‌گذاران سبك شعر مناظره ‌اي است و در زمان حياتش مجموعه ‌اي از شعارهايش در قالب‌هايي مانند مناظره، مثنوي، قطعه و قصيده در قالب ديوان اشعار به چاپ رسيده است.

به پاس زحمات فراوان پروين اعتصامي در زمينه شعر معاصر ايران و سبك شعر مناظره‌اي، روز 25 اسفندماه (16 مارس)، روز بزرگداشت پروين اعتصامي شاعر ايراني نامگذاري شده است.

اين شاعر پرآوازه ايراني در 15 فروردين 1320 ديده از جهان فروبست.

همايش نكوداشت پروين اعتصامي با همكاري شوراي شهر، شهرداري و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و با حضور جمعي از فرهيختگان زبان و ادب فارسي آران و بيدگل برگزار شد.

8132/6021