ياسوج -ايرنا- معاون سياسي و امنيتي استاندار كهگيلويه وبويراحمد گفت: مشاركت اجتماعي، همراهي و تعامل بيشتر نيروي انتظامي با آحاد جامعه تضمين كننده و پيش نياز مهم تحقق امنيت پايدار است.

به گزارش خبرنگارايرنا، فتاح محمدي روز دوشنبه در همايش تجليل از رابطان و روابط عمومي هاي برتر درحوزه امنيت اجتماعي در ياسوج افزود:'امنيت' نيز يكي از راهبردي ترين وضرورت هاي مهم براي توسعه همه جانبه يك منطقه و كشور است.

وي تعامل و همراهي بيش از پيش روابط عمومي دستگاه هاي مختلف اجرايي با نيروهاي امنيتي و انتظامي براي برقراري امنيت را يك ضرورت غيرقابل انكار بويژه در اين برهه زماني دانست.

محمدي ظرفيت هاي بالقوه روابط عمومي دستگاه هاي اجرايي براي حمايت از نيروي انتظامي در ايجاد و برقراري امنيت را يادآور و افزود: بايد بتوان با برنامه ريزي مناسب و نيازسنجي درست از اين توانمندي ها به نحو شايسته استفاده كرد.

وي با اشاره به برخي آسيب ها و ناهنجاري هاي اجتماعي در جامعه ، گفت: امروزه تنوع و تكثر منابع خبري و پيشرفت هاي روزافزون تكنولوژي ها و يا شبكه هاي اجتماعي به سادگي قابل كنترل نيستند.

معاون استاندار كهگيلويه وبويراحمد تصريح كرد: يكي از راهكارهاي اساسي براي كنترل و مقابله جدي با اين آسيب ها، اجتماعي كردن مقوله امنيت است.

وي ابراز داشت: امروزه دنيا حتي از دهكده جهاني بودن فراتر رفته و كارشناسان و تحليل گران رسانه اي آن را به مثابه اتاق شيشه اي مي دانند كه امواج يك خبر و رسانه اكنون در چشم به هم زدني بسياري از نقاط جهان را تسخير مي كند.

محمدي موضوع نظارت همگاني و امربه معروف و نهي از منكر را يكي از راهبردهاي مهم دستگاه انتظامي براي برقراري و احساس امنيت بيشتر در جامعه اعلام كرد.

فرمانده نيروي انتظامي كهگيلويه وبويراحمد نيز در اين همايش بر ضرورت همكاري و مشاركت بيش از پيش دستگاه هاي اجرايي استان بويژه روابط عمومي ها با اين نيرو تاكيد كرد.

سردار غلامعباس غلامزاده افزود: استان كهگيلويه وبويراحمد اكنون در زمينه ارتباط مستمر با مردم ، نخبگان و نهادهاي اجرايي و نيز اقدامات تحقيقاتي جزو استان هاي پيشتاز در كشور است.

وي بيان كرد: بدون شك نيروي انتظامي به تنهايي قادر به ايجاد امنيت و جلوگيري از آسيب ها و ناهنجاري هاي اجتماعي در سطح جامعه نيست.

سردار غلامزاده اظهار كرد: يكي از رويكردهاي مهم ناجا در برقراي امنيت عمومي مشاركت و اجتماعي كردن اين مقوله و استفاده بيش از پيش از نقش تعيين كننده آحاد مختلف جامعه است.

وي بيان كرد: البته براي تحقق اين مهم و ايجاد ارتباط مستمر و دوسويه دستگاه هاي اجرايي استان با نيروي انتظامي ابتدا بايد زمينه ها و شرايط لازم در اين راستا شناسايي شود.

سردار غلامزاده تصريح كرد: پس از شناسايي زمينه هاي همكاري نيز بايد موانع و مشكلات فرارو براي ايجاد ارتباط قوي و تعامل دوسويه مرتفع شود.

فرمانده انتظامي كهگيلويه وبويراحمد گفت: اين استان همچنان با توجه به بررسي هاي انجام شده در زمينه ايجاد منيت عمومي جزو استان هاي پيشرو و امن كشور به شمار مي رود.

وي از كاهش 22درصدي انواع سرقت در 11 ماه گذشته سالجاري نسبت به مدت مشابه سال 92 خبر داد و افزود: كاهش در زمينه ساير جرايم خشن نيز چشمگير بوده است.

سردار غلام زاده از كشف بيش از سه تن و 800 كيلوگرم انواع مواد مخدر در سالجاري خبر داد و يادآور شد: ميزان كشفيات مواد مخدر در اين استان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 20درصد افزايش يافته است.

3016/1662