ساري - ايرنا - مدير نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت : اين استان در تامين گوشت و مرغ مورد نياز مردم كمبودي ندارد.

حسين اصغرزاده روز دوشنبه در جلسه ستاد تسهيلات سفر مازندران با اشاره به اينكه 14 هزار تن گوشت مرغ در سردخانه‌هاي استان براي مصرف 2 ماه مازندراني‌ها از سوي جهاد كشاورزي فراهم شده است، يادآور شد: از بابت گوشت مرغ مازندران كمبود ندارد.

اصغرزاده با اشاره به اينكه برپايي نمايشگاه بهاره در همه شهرستان‌ها قابل پيگيري است، بحث نظارت بر واحدهاي صنفي را از ديگر موضوعات قابل پيگيري از سوي سازمان صنعت، معدن و تجارت دانست و گفت: ضوابط درج قيمت، برقراري تعادل در بازار، كشيك واحدهاي صنفي پر تقاضا در ايام تعطيل، بازرسي مكرر به واحدهاي رفاهي و اسكان مسافران به صورت مستمر پيگيري مي‌شود.

مديرعامل جمعيت هلال‌احمر مازندران نيز در اين جلسه با بيان اينكه در حوزه امداد نجات و ايمني و سلامت هلال‌احمر مازندران آمادگي خدمات رساني در ايام تعطيلات نوروز را دارد، اظهار كرد: 70 پست ثابت و سيار هلال احمر در محورها و شهرهاي مازندران به مسافران خدمات‌رساني مي‌كنند و در بخش ايمني و سلامت در مبادي ورودي شهرهاي خدمات هلال احمر به صورت 24 ساعته است.

مهدي ولي‌پور با اشاره به اينكه سامانه‌اي با عنوان سايت سفر تهيه شده است و در مبادي ورودي شهرها فعاليت پيامكي به مسافران دارد، يادآور شد: 4 هزار امدادگر و داوطلب جمعيت هلال‌ احمر به‌همراه 300 كارمند اين واحد امدادي و خدمات رساني آمادگي ارائه خدمات به مسافران را دارند.

وي تماس با سامانه 112 را بين‌المللي اعلام كرد و گفت: مسافران با تماس از اين شماره از خدمات امدادي، ايمني و سلامت هلال‌احمر بهره‌مند مي‌شوند.

وي خاطرنشان كرد: در محورهاي هراز، كندوان و سوادكوه در كنار چادرهاي امدادي و سلامت نمازخانه موقت نيز تعبيه شده است.

به گزارش روابط عمومي ميراث فرهنگي مازندران مديركل حمل نقل و پايانه‌هاي مازندران نيز با اشاره به اينكه نرخ خودورهاي حمل و نقل مسافر به صورت هماهنگ در سطح استان اعلام شده است، افزود: پيش فروش اينترنتي بليت سفر مسافران از روز گذشته در مازندران اغاز شد.

احمد آفرين محمدزاده يادآور شد: در سيستم حمل و نقل مسافر 159 شركت و در حمل و نقل كالا 132 شركت در مازندران فعال است و 33 مجتمع خدماتي و رفاهي بين راهي آماده سرويس‌دهي به مسافران هستند.

اين مسئول با بيان اينكه در زمينه آي.تي.سي امكانات اداره كل پايانه‌هاي مازندران به درستي فعال شده است، تصريح كرد: نصب دوربين‌هاي تصويري، سرعت شمار، تابلوهاي گرافيكي و ساير موارد براي ارائه خدمات در محورهاي مازندران فراهم است.ك/1

6097