تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۱

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شركت آب منطقه‌ای زنجان گفت: احداث سد ارمغانخانه كه اعتبارات آن بنا بر برنامه‌ریزی‌ها از محل بودجه استانی تامین خواهد شد، در اولویت برنامه‌های این شركت نبوده است.

امیر حمیدنیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه كلنگ زنی سد ارمغانخانه چهار سال پیش انجام شده است.

وی یادآورشد: محل تامین اعتبار این پروژه، منابع استانی است و به علت آنكه پروژه‌‌های ملی در اولویت اجرا هستند و بیشتر منابع مالی به این طرحها اختصاص می یابد، سد ارمغانخانه تا كنون در لیست اولویت احداث قرار نگرفته است.

حمیدنیا به مشكل تامین آب شرب شهر ارمغانخانه اشاره و اظهار كرد: آن زمان كه این سد كلنگ زنی شد، مسیر خاص مربوط به خود را طی نكرده است و هیچ پروژه جدیدی را تعریف نمی كند.

مدیرعامل شركت آب منطقه‌ای زنجان گفت: در همان زمان كلنگ زنی سد، خط لوله انتقال آب به بهره برداری رسید و این شركت آن را به بهره برداران تحویل داد.

وی با بیان اینكه تامین آب شهرها از وظایف این شركت نیست و در حیطه كاری شركت آبفا قرار دارد، خاطرنشان كرد: برای تامین آب شرب این شهر، دو حلقه چاه به كار گرفته خواهد شد.

به گزارش ایرنا،‌ هم اكنون مردم شهر ارمغانخانه از كمبود آب شرب و كشاورزی رنج می برند و با وجود احداث خط لوله انتقال آب از رودخانه فصلی حاشیه آن، مسوولان اقدام به جمع آوری این خط لوله كرده اند.

عملیات اجرایی سد ارمغانخانه نیز در همان مرحله كلنگ زنی باقی مانده است.

ارمغانخانه در 36 كیلومتری غرب مركز استان زنجان قرار گرفته است.

این شهر پیش از این مركز بخش قره پشتلو بود اما از سال 88 بنا بر مجوز و دستور وزارت كشور به شهر تبدیل شد.

3001/6085