تهران - ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی وزیرعلوم،‌ تحقیقات و فناوری با اشاره به برگزاری نخستین كنگره ملی شهدای دانشجو در16 اسفند ماه گفت: برگزاری این كنگره در تقویم برنامه های دانشجویی وزارت علوم قرارخواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سید ضیاء هاشمی روز سه شنبه درنشست خبری اجلاسیه مركزی كنگره ملی شهدای دانشجو اظهاركرد: كنگره ساعت 9 صبح روز شنبه 16 اسفندماه با حضور خانواده معظم شهدا مسوولان لشكری و كشوری وزارت علوم دانشگاه ها و دانشجویان درتالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری شش جلسه ستاد مركزی كنگره شهدای دانشجو درمعاونت فرهنگی وزارت علوم خاطرنشان كرد: درهفتمین جلسه این ستاد كه به ریاست وزارت علوم تشكیل خواهد شد درباره برگزاری این كنگره به صورت هر 2 یا 3 سال یكبار تصمیم گیری می شود.

معاون فرهنگی وزیرعلوم مهمترین هدف كنگره شهدای دانشجو را پراكندن عطرشهادت دردانشگاه ها عنوان كرد و گفت: یكی از دست آوردهای بسیارمهم این كنگره درسطوح مختلف مشاركت و همكاری همه دستگاه های مربوطه و تقویت الفت و همدلی بین آنها بوده است.

وی افزود: این كنگره كه در3 سطح دانشگاهی، استانی و ملی برگزار می شود بخوبی ثابت كرد كه دربرهه كنونی فضای شهادت دربین دانشجویان و دانشگاه ها زنده است و همه مردم قدردان فداكاری های شهدا جانبازان و ایثارگران هستند.

معاون فرهنگی وزارت علوم با اشاره به استقبال دانشگاهیان از برگزاری كنگره های شهدای دانشجو در استان ها گفت: برگزاری كنگره شهدای دانشجو سبب معرفی بیشتر شخصیت های دانشگاهی دارای فضائل اخلاقی و دینی شد كه الگوی ما در مجامع دانشگاهی هستند.

هاشمی درباره تدفین شهدای گمنام در دانشگاه ها اظهار كرد: بسیاری از دانشگاه ها میزبان پیكر شهدا هستند كه حضور آن ها بركات زیادی برای دانشگاه ها به همراه داشته و این یادمان ها به كانون فرهنگی و محل برگزاری آیین های معنوی در دانشگاه ها تبدیل شده است.

وی افزود: دانشگاه های زیادی متقاضی میزبانی از شهدای دفاع مقدس هستند اما فرآیند اجرایی شدن این مهم تا حدودی پیچیده است و باید هماهنگی هایی لازم با نهادها و ارگان های مربوطه صورت گیرد.

معاون فرهنگی وزیر علوم خاطر نشان كرد: همان طور كه مسجد در دانشگاه ها به عنوان پایگاه دینی و معنوی برای ترویج فرهنگ كمك می كند، یادمان شهدا در دانشگاه ها نیز به عنوان كانون های فرهنگی معرفی می شود.

هاشمی با اشاره به نقش محوری رسانه ها در زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا، از تلاش های اصحاب رسانه در انعكاس فعالیت های انجام شده در خصوص برگزاری كنگره شهدای دانشجو قدردانی كرد.

فراهنگ **7537 **ر.ب**1601**