مشهد - ایرنا - رییس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معادن و تجارت خراسان رضوی از آغاز مرحله دوم اجرای طرح نظارتی تنظیم بازار در آستانه تعطیلات نوروز در سطح این استان خبر داد.

علی باخرد روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: مرحله دوم اجرای طرح نظارتی تنظیم بازار از 15 اسفند ماه به مدت یك ماه تا 15 فروردین ماه سال 1394 در سطح استان خراسان رضوی اجرا می شود.

وی هدف این طرح را نظارت بر واحدهای عرضه ‌كننده كالاهای اساسی، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی به شكایات و گزارشهای مردمی ذكر و بیان كرد: در این چارچوب بر عملكرد فروشندگان و نرخ پوشاك، كیف، كفش، میوه، مواد پروتئینی، خشكبار و قنادیها، پایانه‌ های مسافربری، دفاتر هواپیمایی، مراكز اقامتی، خشكشوییها و قالی‌ شوییها نظارت جدی انجام می شود.

رییس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معادن و تجارت خراسان رضوی

افزود: مرحله نخست اجرای این طرح نظارتی در قالب بازرسی از كل فروشگاهها و مراكز خرید در شهرستانها از 10 اسفند ماه جاری آغاز و به مدت پنج روز ادامه داشت.

وی ادامه داد: در مرحله دوم نظارت گسترده تری بر همه فروشگاههای عرضه كالاهای اساسی و خدمات مسافرتی اعم از آژانسها، مراكز اقامتی، توزیع مواد پروتئینی، آجیل و خشكبار، قنادی، میوه فروشی و موارد مشابه انجام می شود.

باخرد گفت: در مرحله دوم اجرای طرح نظارتی تنظیم بازار اولویت بازرسان نظارت بر مراكز و مجتمع‌های پرفروش، مراكز اقامتی و بازارهای اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) است.

وی نظارت بر مراكز نگهداری كالا شامل سردخانه‌ها و انبارها، نظارت بر صدور برگ خرید و رعایت نصب برچسب قیمت بر روی كالاها را از دیگر موارد نظارتی در این طرح برشمرد.

رییس اداره بازرسی و نظارت بر كالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: طرح ویژه نظارتی با همكاری اتاق اصناف، تعزیرات حكومتی، دانشگاههای علوم پزشكی و سایر دستگاه‌های نظارتی استان اجرا می شود.

وی گفت: 300 گروه بازرسی و حدود 500 نفر ناظر افتخاری در خراسان رضوی در قالب این طرح بر قیمت كالاهای ویژه عید نوروز نظارت می ‌كنند.

باخرد همچنین اظهارداشت: تلفن 124 و سامانه 30008124 و 3000124134 بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت و نظارت و بازرسی مجامع امور صنفی بطور 24 ساعته پاسخگوی شكایات مردمی است.

وی افزود: همچنین پایگاههای این سازمان مستقر در ساختمان مركزی، پایانه مسافربری، راه آهن، خیابانهای امام رضا(ع)، طبرسی، بلوار معلم و مجتمع تجاری الماس شرق مشهد در طول روز فعال هستند.

7489/1858