مشهد - ایرنا - امام جمعه مشهد گفت: به همان میزان كه دولت در عمل به سیاستهای اقتصاد مقاومتی مسوولیت داشته مردم نیز مسوول بودند اما چقدر به مسوولیت خود عمل نموده و آیا توانسته اند رضایت رهبر معظم انقلاب را بدست آورند.

آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا(ع) اظهارداشت: در حدود یك سالی كه از ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب می گذرد نتوانستیم رضایت ایشان را در قطع امید از بیگانگان به عنوان محور اصلی این سیاستها جلب كنیم.

وی افزود: جلب رضایت رهبری به معنای جلب رضایت حضرت فاطمه زهرا(س) و غضب ایشان به معنای غضب حضرت فاطمه(س) است.

خطیب جمعه مشهد گفت: پیغمبر اكرم(ص) در همه فرمایشات خود در خصوص تكریم حضرت فاطمه(س) سفارش كردند و از بین این توصیه ها بیان كوتاهی دارند كه متقن و به عنوان معیار اساسی در پیشبرد اهداف امت اسلامی مطرح است.

وی افزود: پیامبر اسلام می فرمایند رضایت پروردگار در گرو رضایت حضرت فاطمه(س) و غضب خداوند در گرو غضب آن حضرت است و این روایت یك شاخصه سیاسی برای امت اسلامی در همه زمانها بوده است.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: این شاخصه سیاسی معیار تشخیص حق از باطل تمام جریانات سیاسی در زمانهای گوناگون در بلاد اسلامی بوده است لذا كارگزاران، سیاستمداران و مردم باید رفتار خود را در راستای جلب رضایت حضرت زهرا(س) تطبیق دهند.

وی گفت: حضرت زهرا(س) در جریان انحراف رهبری از خط امامت غضب كردند و برای اینكه غضب خود را به عنوان یك سند تاریخی به ثبت برسانند از حضرت علی(ع) خواستند كه ایشان را شبانه غسل دهد و شبانه دفن كند تا هیچ فردی از قبر ایشان باخبر نشود.

امام جمعه مشهد افزود: شاخصه سیاسی مزبور امروزه بر اعمال مسوولان نظام اسلامی در بخشهای مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مترتب است و درستی یا نادرستی عملكردشان را می توان در رضایت یا عدم رضایت رهبر معظم انقلاب به عنوان ولی فقیه زمان ارزیابی كرد.

وی ادامه داد: حضرت امام زمان(عج) به عنوان آخرین فرزند حضرت زهرا(س) نماینده ای در امت اسلامی دارد كه همان ولی فقیه زمان حضرت آیت الله خامنه ای است لذا اجرای هر برنامه ای در كشور اگر همراه با رضایت ایشان باشد به معنای جلب رضایت حضرت فاطمه(س) است.

آیت الله علم الهدی گفت: كارگزاران، مسوولان نظام و مردم طی یك ساله گذشته عملكرد خود در خصوص قطع امید از بیگانگان و اتكا به توانمندیهای داخلی به عنوان محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی را ارزیابی كنند و ببینند چقدر موفق شده اند رضایت رهبر معظم انقلاب را بدست آورده اند.

وی افزود: در یك سال گذشته از پشت تریبونهای مختلف حرف از اقتصاد مقاومتی زیاد زده شد اما در عمل آنچنان كه لازم بود سیاستهای اقتصاد مقاومتی پیاده نشد.

امام جمعه مشهد گفت: رهبر معظم انقلاب از ابتدای امسال تاكنون 21 بار بر روی مولفه های اقتصاد مقاومتی تاكید، رهنمون و اصرار كردند اما اینكه هر نابسامانی و مشكلی در كشور را به نتیجه مذاكرات هسته ای و چگونگی ارتباط با آمریكا گره بزنیم آیا به معنای قطع امید از بیگانگان به عنوان مولفه اساسی اقتصاد مقاومتی است؟

وی افزود: رهبر معظم انقلاب و اعضای مجلس خبرگان رهبری صراحتا نگرانی خود را از رخنه های فرهنگی ابزار كرده اند اما در مقابل برخی می گویند جوانان تفریح نیاز دارند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: آیا ایجاد تفریح برای جوانان باید به قیمت نابود كردن حدود الهی و ارزشهای اسلامی تمام شود، آیا این اقدام به معنای تامین رضایت رهبری و رضایت حضرت فاطمه(س) است.

وی خطاب به مردم گفت: زمانی كه رهبر معظم انقلاب تاكید می كنند كه كالای خارجی نخرید خود شما به عنوان یك عضو از امت اسلامی و مكلف نسبت به عمل به حكم ولی فقیه از ابتدای امسال تاكنون چقدر از خرید كالای خارجی خودداری كرده اید تا رضایت رهبری و حضرت فاطمه (س) را بدست آورید.

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از خطبه های نیز به تشریح نظام رفتاری با والدین از منظر سبك زندگی اسلامی پرداخت و گفت: والدین از عناصری هستند كه سرنوشتشان با سرنوشت انسان گره خورده است.

وی افزود: از آنجا كه والدین در تولید زندگی و سرنوشت ما سهیم و جریانات عاطفی آنان با زندگی ما پیوند خورده مساله كیفیت رفتار با آنان در سبك زندگی موثر و یك جریان قابل بحث و حایز اهمیت است.

آیت الله علم الهدی بیان كرد: در آیه های 24 و 25 سوره اسرا قرآن كریم خداوند نظام رفتاری فرزند نسبت به والدین را مورد اشاره و احسان به پدر و مادر را با عبودیت و بندگی خداوند مرادف قرار می دهد.

وی گفت: بر اساس فرمایش پروردگار همانطور كه عبودیت و بندگی خداوند با هیچ عذری قابل سقوط نیست و تكلیف آن از دوش انسان برداشته نمی شود انسان نیز به هیچ بهانه ای نمی تواند از احسان به پدر و مادر چشم بپوشد.

خطیب جمعه مشهد افزود: هیچ واجبی از واجبات دینی با عبودیت پروردگار مرادف نیست جز نیكی به پدر و مادر زیرا همانطور كه مبدا وجودی ما از خداوند است و گرایش فطریمان در جهت بندگی نسبت به خداوند قرار گرفته ابزار وجودی ما نیز از پدر و مادر بوده و نیكی به آنان را واجب كرده است.

7489/1858