بجنورد - ايرنا - امام جمعه موقت بجنورد گفت: دشمنان ما و سران رژيم جنايتكار صهيونيستي از توفيق ايران اسلامي در عرصه هاي بين المللي وحشت زده شده اند.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام رضا نوري در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته بجنورد، مركز خراسان شمالي اظهار كرد: سخنان وحشت زده نتانياهو در كنگره آمريكا، از عظمت و نفوذ انقلاب حضرت امام (ره) در دنيا از جمله كشورهاي لبنان، عراق و كشورهاي عربي حكايت دارد.

وي افزود: دشمنان نظام اسلامي از جمله نخست وزير رژيم صهيونيستي به دليل پيروزي هاي انقلاب در بسياري از صحنه هاي جهاني، همچون بچه اي هراسان شده و به دست و پا افتاده اند.

وي گفت: همين وحشت باعث شده تا او اعضاي كنگره آمريكا را به مقابله با ظلم ستيزي و استكبارستيزي ملت اسلامي ايران فرابخواند.

خطيب جمعه بجنورد، بزرگي ملت ايران در عرصه جهاني را به فزوني خواند و آنرا ناشي از الگو شدن ظلم ستيزي و استكبارستيزي حضرت امام خميني(ره) و تداوم آن از سوي رهبر معظم انقلاب دانست.

نوري، مبارزه با زياده طلبان و زياده خواهان را از تعاليم اسلام و قرآن عنوان و بيان كرد: اگر در برابر دشمنان كوتاه بياييم به طور قطع دشمنان بيشتر طمع كرده و زحمت بيشتري براي ما ايجاد مي كنند.

وي با تاكيد بر لزوم هوشياري در برابر توطئه دشمنان، افزود: فتنه سال 88 به اين دليل بود كه دشمنان احساس مي كردند، در كشور اختلاف وجود دارد و مي توانند از اين فرصت به نفع خود استفاده كرده و به انقلاب آسيب وارد كنند.

وي با بيان اين كه هنوز هم آثار فتنه سال 88 در كشور ديده مي شود، گفت: تحريم و فشار اقتصادي به ملت از جمله آسيب هاي فتنه سال 88 به نظام اسلامي است.

امام جمعه موقت بجنورد با تجليل از رشادت فرزندان اين مرز و بوم در مقابله با گروه تكفيري داعش، گفت: بايد به بچه هاي سپاه از جمله سردار قاسم سليماني در مقابله با گروه تكفيري داعش در عراق افتخار كرد.

وي افزود: اين براي ما غرور انگيز است كه رسانه هاي عراق اعلام مي كنند كه نيروهاي مردمي اين كشور با نظارت سردار سليماني در مدت چند ساعت، يكي از مناطق تحت محاصره نيروهاي داعش را فتح كرده اند.

نوري گفت: نفوذ معنوي انقلاب اسلامي به حدي گسترش يافته كه بچه هاي سپاه، در تكريت عراق، زادگاه صدام، مانور مي دهند و جوانان عراقي نيز با افتخار عكس سربازان خميني (ره) را به سينه چسبانده و با غرور در خيابان هاي شهرش راه مي رود.

امام جمعه موقت بجنورد همچنين بر بيزاري مردم اين استان از فتنه گران تاكيد كرد و گفت: مردم اين استان همواره از فتنه و فتنه گر بيزار بوده و هستند.

نوري، مسوولان اين استان را به هوشياري در برابر فتنه ها توصيه كرد و افزود: مردم اين خطه در دوران دفاع مقدس شهيدان بسياري تقديم نظام كرده و در جريان سفر رهبر معظم انقلاب به استان نيز مراتب ولايي بودن خود را به خوبي اثبات كرده اند. ك/2

6204/5132