بجنورد - ایرنا - امام جمعه موقت بجنورد گفت: دشمنان ما و سران رژیم جنایتكار صهیونیستی از توفیق ایران اسلامی در عرصه های بین المللی وحشت زده شده اند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام رضا نوری در خطبه های نماز جمعه این هفته بجنورد، مركز خراسان شمالی اظهار كرد: سخنان وحشت زده نتانیاهو در كنگره آمریكا، از عظمت و نفوذ انقلاب حضرت امام (ره) در دنیا از جمله كشورهای لبنان، عراق و كشورهای عربی حكایت دارد.

وی افزود: دشمنان نظام اسلامی از جمله نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل پیروزی های انقلاب در بسیاری از صحنه های جهانی، همچون بچه ای هراسان شده و به دست و پا افتاده اند.

وی گفت: همین وحشت باعث شده تا او اعضای كنگره آمریكا را به مقابله با ظلم ستیزی و استكبارستیزی ملت اسلامی ایران فرابخواند.

خطیب جمعه بجنورد، بزرگی ملت ایران در عرصه جهانی را به فزونی خواند و آنرا ناشی از الگو شدن ظلم ستیزی و استكبارستیزی حضرت امام خمینی(ره) و تداوم آن از سوی رهبر معظم انقلاب دانست.

نوری، مبارزه با زیاده طلبان و زیاده خواهان را از تعالیم اسلام و قرآن عنوان و بیان كرد: اگر در برابر دشمنان كوتاه بیاییم به طور قطع دشمنان بیشتر طمع كرده و زحمت بیشتری برای ما ایجاد می كنند.

وی با تاكید بر لزوم هوشیاری در برابر توطئه دشمنان، افزود: فتنه سال 88 به این دلیل بود كه دشمنان احساس می كردند، در كشور اختلاف وجود دارد و می توانند از این فرصت به نفع خود استفاده كرده و به انقلاب آسیب وارد كنند.

وی با بیان این كه هنوز هم آثار فتنه سال 88 در كشور دیده می شود، گفت: تحریم و فشار اقتصادی به ملت از جمله آسیب های فتنه سال 88 به نظام اسلامی است.

امام جمعه موقت بجنورد با تجلیل از رشادت فرزندان این مرز و بوم در مقابله با گروه تكفیری داعش، گفت: باید به بچه های سپاه از جمله سردار قاسم سلیمانی در مقابله با گروه تكفیری داعش در عراق افتخار كرد.

وی افزود: این برای ما غرور انگیز است كه رسانه های عراق اعلام می كنند كه نیروهای مردمی این كشور با نظارت سردار سلیمانی در مدت چند ساعت، یكی از مناطق تحت محاصره نیروهای داعش را فتح كرده اند.

نوری گفت: نفوذ معنوی انقلاب اسلامی به حدی گسترش یافته كه بچه های سپاه، در تكریت عراق، زادگاه صدام، مانور می دهند و جوانان عراقی نیز با افتخار عكس سربازان خمینی (ره) را به سینه چسبانده و با غرور در خیابان های شهرش راه می رود.

امام جمعه موقت بجنورد همچنین بر بیزاری مردم این استان از فتنه گران تاكید كرد و گفت: مردم این استان همواره از فتنه و فتنه گر بیزار بوده و هستند.

نوری، مسوولان این استان را به هوشیاری در برابر فتنه ها توصیه كرد و افزود: مردم این خطه در دوران دفاع مقدس شهیدان بسیاری تقدیم نظام كرده و در جریان سفر رهبر معظم انقلاب به استان نیز مراتب ولایی بودن خود را به خوبی اثبات كرده اند. ك/2

6204/5132