بندرعباس- ایرنا- معاون فنی اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده در هفته منابع طبیعی امسال 50 هزار اصله نهال در سطح استان كاشته می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'محمد درویش خواه' شنبه افزود:این نهال ها با همكاری مردم، سازمان های دولتی و ارگان های مردم نهاد در طول این هفته كشت خواهد شد.

وی با تاكید بر فرهنگسازی هر چه بیشتر در خصوص حفاظت از منابع طبیعی ،خاطرنشان كرد: كشت این نهالها با هدف ترویج فرهنگ درختكاری در جامعه انجام می شود.

این مقام مسوول افزود: در زمینه مشاركت مردم كار های خوبی در استان انجام شده و مردم در احداث بوستان های روستایی، جنگل كاری و آبخیزداری حضور چشمگیری داشته اند.

درویش خواه بیان داشت: با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی هرمزگان در نیمه دوم سال، كشت نهال در قالب پروژه های جنگل كاری و توسط بخش خصوصی به طول مداوم در حال انجام بوده است.

معاون فنی اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: درختكاری یكی از سنت‌های حسنه‌ای است كه سلامت محیط زیست و انسان‌ها را به دنبال دارد.

درویش خواه ، زیبایی و زینت، فراهم كردن اكسیژن لازم برای تنفس انسان‌ها، افزایش فضای سبز را از جمله فواید درختكاری عنوان كرد.

15 تا 21 اسفندماه به نام هفته منابع طبیعی و آبخیزداری نام گذاری شده است.

از مساحت هفت میلیون و200 هزار هكتاری استان هرمزگان، شش میلیون و 900 هزار هكتارجزو عرصه های منابع طبیعی است كه یك میلیون و 80 هزار هكتار آن جنگل، چهار میلیون و 93هزار هكتار مرتع و یك میلیون و 565 هزار هكتار آن را بیابان تشكیل می دهد.ك/3

7198/6048