رژیم صهیونیستی خواستار تثبیت دولت انتصابی محمود عباس است ........................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 03/04/86 خارجی.سیاسی.فلسطین.مذاکرات.
سخنگوی رژیم صهیونیستی اعلام کرد مقامات این رژیم امیدوارند پیش از آغاز مجدد مذاکرات با فلسطینی ها شاهد تثبیت دولت انتصابی "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین باشند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از قدس، خانم "میری آیزین" روز یکشنبه در پاسخ به پرسش خبرنگاری که از وی در مورد احتمال ازسرگیری مذاکرات میان مقامات فلسطینی و اسرائیل در نشست شرم الشیخ سوال کرد، گفت:" باید اجازه داد که مسائل یکی یکی و به نوبت حل و فصل شوند زیرا پیش از هر چیز باید شاهد استقرار دولتی پایدار باشیم." وی افزود:" هدف از برگزاری نشست شرم الشیخ حمایت از دولت جدید فلسطین به نخست وزیری سلام فیاض است." محمود عباس قراراست برای شرکت در نشست شرم الشیخ فردا دوشنبه وارد مصر شود.
این نشست با حضور سران مصر و اردن و رییس تشکیلات خودگردان و همچنین نخست وزیر رژیم صهیونیستی برگزار خواهد شد.
به گفته "نبیل ابوردینه" سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین، محمود عباس در شرم الشیخ خواستار لغو کامل محاصره و انجام اقداماتی برای پیشبرد روند صلح و تاسیس کشور مستقل فلسطینی خواهد شد.
نشست چهارجانبه شرم الشیخ روز دوشنبه با حضور سران مصر و اردن و رییس تشکیلات خودگردان و همچنین نخست وزیر رژیم صهیونیستی برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، در پی معرفی "سلام فیاض" نخست وزیر فلسطین توسط محمود عباس، اتحادیه اروپا و آمریکا به تحریم های مالی علیه دولت فلسطین پایان دادند.
در پی درگیری های اخیر میان جنبش های فلسطینی حماس و فتح، کنترل تمامی منطقه ی نوار غزه به دست حماس افتاد.
"محمود عباس" رییس تشکیلات خودگردان نیز در واکنش به این واقعه، کابینه ی وحدت ملی به رهبری حماس را بر کنار کرد و یک کابینه ی انتصابی به ریاست "سلام فیاض" تشکیل داد.
حماس، کابینه ی فیاض را غیر قانونی می داند و "اسماعیل هنیه" نخست وزیر کابینه ی وحدت ملی می گوید که همچنان در منصب خود انجام وظیفه خواهد کرد.
از سوی دیگر، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، جنبش حماس را گروهی "تکفیری"، "گمراه کننده" و "خائن" نامیده و آن را به تلاش برای ترور وی از طریق کار گذاردن مواد منفجره در تونلی زیر ساختمان مقر ریاست تشکیلات در غزه متهم کرده است.
این سخنان به شدت از سوی شماری از گروه های فلسطینی رد و در خدمت به اشغالگران صیهونیست توصیف شد.
مترجمام/ م.ج/ 2306 شماره 128 ساعت 36:18 تمام انتهای پیام I03.13-36-18