خمين- ايرنا- فرماندار خمين گفت: دانش آموزان خميني در رتبه بندي مناطق پانزده گانه آموزش و پرورش استان مركزي در شاخص قبولي كنكور تراز پاييني دارند و مي طلبد كه ضعف هاي مديريت آموزشي در اين بخش شناسايي ترميم شود.

سيد مهدي ساداتي روز دوشنبه در شوراي آموزش و پرورش شهرستان خمين افزود: كسب رتبه هاي هشتم در رشته تجربي، دهم در رياضي فيزيك و هفتم در پايه علوم انساني توسط دانش آموزان خمين در كنكور سراسري در بين شهرستان هاي استان، گوياي برخي ضعف ها در راهبري برنامه هاي آموزشي و مطلوب نبودن وضعيت اين حوزه است.

وي گفت: بايستي با حضور مديران مدارس، معلمان، خانواده ها و كارشناسان متبحر، نشست هايي در زمينه ريشه يابي اين آسيب آموزشي و ارايه راهكارهاي اجرايي آن برگزار شود.

فرماندار شهرستان خمين بيان كرد: برنامه ريزي براي ارتقاء شاخصه هاي آموزشي، بايد در اولويت فعاليت هاي آموزش و پرورش شهرستان باشد.

ساداتي ادامه داد: بنيان اصلي تمام پيشرفت ها و توسعه متوازن بر كاركردهاي هدفمند تربيت نيروي انساني متبحر و متعهد گذاشته شده و سرمايه گذاري در اين بخش بايد آگاهانه و با نظارت و كيفيت بالا باشد.

وي در بخشي از سخنان خود بر آماده سازي و فعال كردن ستاد تسهيلات نوروزي آموزش و پرورش براي اسكان ميهمانان نوروزي تاكيد كرد و گفت: امسال با توجه به پيش بيني افزايش گردشگران شهرستان، لزوم برنامه ريزي مناسب در حوزه فعاليت هاي ستاد اسكان آموزش و پرورش در خدمات رساني به مسافران نوروزي بيش از پيش احساس مي شود و شهرستان بايد در اين ماموريت سرآمد استان باشد .

معاون آموزشي آموزش و پرورش خمين نيز در اين نشست گفت: خمين از كادر آموزشي توانمندي برخوردار است و اگر بتوان تعامل و مشاركت بيشتر خانواده با مدارس را ايجاد كرد، در افزايش رشد آموزشي و علمي و ايجاد انگيزه دانش آموزان گام برداشته شده است.

مهدي حيدري افزود: مدارس فني حرفه اي شهرستان جزء مراكز فعال در استان است و برگزاري دوره هاي آموزشي مشترك براي دانش آموزان اين مدارس با مراكز مهارت آموزي مي تواند در كيفيت امور تعيين كننده باشد.

15 هزار دانش آموز در سه مقطع تحصيلي در 120 آموزشگاه شهري و روستايي خمين مشغول تحصيل هستند .ك/2

8122/6199/6013/