اصفهان- ایرنا- جانشین سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان گفت: در نوروز امسال 45 هزار شهروند این استان در قالب كاروانهای راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس می روند.

به گزارش ایرنا، سرتیپ دوم پاسدار مجتبی فداء روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در اصفهان با اشاره به ثبت نام این افراد برای اردوی راهیان نور افزود: تعداد تقاضای مردم و بسیج محلات برای این اردو دو برابر این رقم بود اما ظرفیت ثبت نام اردو از یك ماه قبل تكمیل شد.

وی گفت: اعزام این افراد از دیروز آغاز شد و تا پایان تعطیلات نوروز 94 ادامه خواهد داشت.

سردار فداء هدف اصلی از برگزاری اردوی راهیان نور را انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های دوم، سوم و چهارم انقلاب و آشنایی با عملكرد رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بیان كرد.

وی با تاكید بر انجام اقدامات ویژه برای اسكان و امنیت سفر در این اردوها گفت: همه زائران راهیان نور زیر پوشش بیمه قرار می گیرند.

جانشین سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان افزود: در پنج ماه گذشته حدود 36 هزار دانش آموز از استان اصفهان به اردوی راهیان نور اعزام شدند و 24 هزار دانش آموز دیگر پس از تعطیلات نوروز به این اردو اعزام می شوند.

وی همچنین به اعزام پنج هزار دانشجوی بسیجی به اردوی راهیان نور در نوروز سال 94 اشاره و اظهار كرد: این اردو تا دوم فروردین ماه سال آتی ادامه دارد.

وی از اعزام 10 گروه جهادی شامل 200 نفر در ایام نوروز به مناطق محروم استان های اصفهان، چهار محال و بختیاری و سیستان و بلوچستان نیز خبر داد.

هدف از فعالیت این گروهها پر كردن اوقات فراغت، حضور در مناطق محروم، كمك به دستگاه های اجرایی و اجرای برنامه های فرهنگی است.

ستاد هماهنگی راهیان نور با مسئولیت و ریاست بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از سوی ستاد كل نیروهای مسلح در سال 1378 تشكیل شد.

زائران اردوی راهیان نور از مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس در استان های مرزی كشور شامل خوزستان، ایلام، كرمانشاه، كردستان و آذربایجان غربی بازدید می كنند.

پ/7134/3011/ 6508